Brev:
Kan ikke sove med sele i barnevognen
27. juni 2015
Alder:
9 mdr.
Kan ikke sove med sele i barnevognen
Hej Helen.
Min dreng skal snart til at starte i vuggestue - det bliver bare rigtig godt for ham, for han er en rigtig bulderbasse, der er frisk på andre børn og at der skal ske noget hele tiden :)
Jeg skriver til dig alligevel fordi jeg har brug for råd angående hans middagssøvn. Vi har tidligere lagt ham til at sove i barnevognen udenfor. Han vågnede altid sur og tvær efter 3 kvarter og kunne ikke vugges mere i søvn. Jeg prøvede at lægge ham til at sove indenfor i tremmesengen og der sover han som en drøm - 1,5 timer ca. hver gang (2 gange om dagen), hvilket gør at vi kan trække ham om aftenen (før kunne han ikke holde øjnene åbne til mere end kl. 18.00 maks, nu kan vi lægge ham kl. 19.30) og han sover derfor også meget længere om morgenen (før vågnede han mellem 4.30 og kl. 5.30, nu vågner han ca. 6.15)
Jeg er kommet frem til, at årsagen til at han sover så godt i tremmesengen, er at han her kan vende sig i søvn og sove videre. Det kan han jo ikke pga selen og når vi en sjælden gang er nødsaget til at bruge barnevognen fordi vi er på farten, kommer vi igen ud til en tvær dreng, der forsøger at vende sig. Vi har forsøgt med kiropraktor, der sagde, at han havde en vridning i korsbenet og det derfor føltes for ham som om han lå på en lego klods, men ak, det har ikke hjulpet, så tror bare han ligesom os andre gerne vil kunne bevæge sig under hans søvn. Vi har snakket med vuggestuen om muligheden for at sætte en tremmeseng/rejseseng op hos dem, men de SKAL sove med sele, så det vil jo ingenting hjælpe. Han skal starte til august
Har du en løsning til hvad vi kan gøre?
Mange hilsner,
Mette