Kan ikke sove med sele i barnevognen

27. juni 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kan ikke sove med sele i barnevognen

Hej Helen.

Min dreng skal snart til at starte i vuggestue - det bliver bare rigtig godt for ham, for han er en rigtig bulderbasse, der er frisk på andre børn og at der skal ske noget hele tiden :)

Jeg skriver til dig alligevel fordi jeg har brug for råd angående hans middagssøvn. Vi har tidligere lagt ham til at sove i barnevognen udenfor. Han vågnede altid sur og tvær efter 3 kvarter og kunne ikke vugges mere i søvn. Jeg prøvede at lægge ham til at sove indenfor i tremmesengen og der sover han som en drøm - 1,5 timer ca. hver gang (2 gange om dagen), hvilket gør at vi kan trække ham om aftenen (før kunne han ikke holde øjnene åbne til mere end kl. 18.00 maks, nu kan vi lægge ham kl. 19.30) og han sover derfor også meget længere om morgenen (før vågnede han mellem 4.30 og kl. 5.30, nu vågner han ...

Annonce

... ca. 6.15)

Jeg er kommet frem til, at årsagen til at han sover så godt i tremmesengen, er at han her kan vende sig i søvn og sove videre. Det kan han jo ikke pga selen og når vi en sjælden gang er nødsaget til at bruge barnevognen fordi vi er på farten, kommer vi igen ud til en tvær dreng, der forsøger at vende sig. Vi har forsøgt med kiropraktor, der sagde, at han havde en vridning i korsbenet og det derfor føltes for ham som om han lå på en lego klods, men ak, det har ikke hjulpet, så tror bare han ligesom os andre gerne vil kunne bevæge sig under hans søvn. Vi har snakket med vuggestuen om muligheden for at sætte en tremmeseng/rejseseng op hos dem, men de SKAL sove med sele, så det vil jo ingenting hjælpe. Han skal starte til august

Har du en løsning til hvad vi kan gøre?

Mange hilsner,
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina