Hvornår holder man op med begyndersko?

14. maj 2015

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Hvornår holder man op med begyndersko?

Hej igen.

Vores datter på halvandet år har Ecco sko som hun går i udenfor, eller gummistøvler.
Indenfor går hun i Pom Pom hjemmesko m skridsikre såler, da både vi og vuggestuen synes, at hun fik en alt for stiv, "soldater march" agtig gang i Ecco skoene indenfor.

Selvom vi egentlig havde købt dem for at hun sku ha noget ordentlig fodtøj på indendørs. Men hun har Pom Pom hjemmeskoene på, har hun en mere let og flydende gang, så de blev hurtigt de foretrukne indendørs sko, fremfor de nykøbte Ecco sko.

Nå, jeg ved jo ...

Annonce

... godt du ikke er hverken ekspert udi fodtøj eller ergoterapi, men jeg tænker at du, qua dit job, dels har samarbejdet med nogen som ved en masse om små babyfødder og dels har en masse erfaring selv.

Derfor:

Er det okay, at børn har sutsko/hjemmesko på indendørs? (Fremfor begyndersko, altså) (der er naturligvis forskel på kvaliteten af de helt bløde futter til 50kr. og så nogle der sidder fast m velcro og har skridsikre såler som koster 4-5x så meget)

Hvor længe skal man købe de sko, som hedder begyndersko?

Tak :)))

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder