Nattøj - 3 år

8. december 2014

Kategori:
Alder:
3 år

Nattøj - 3 år

Hej igen Helen

Lige endnu et spørgsmål af den kortere slags. Jeg kan ikke finde ud af hvor meget tøj, jeg skal give min 3-årige søn på om natten. Han sover i sin egen seng ved siden af vores i soveværelset, hvor der er ret køligt. Dog har vi ikke vinduet til at stå på klem her om vinteren. Der er ikke varme i soveværelset.

Nogle gange ligger han og vrider sig rundt og kommer halvt fri af dynen, og nogle gange sparker han den selv af (det er dog ikke så ofte, nu hvor det er blevet koldere). Men det irriterer mig, at jeg ikke selv kan sove igennem, fordi jeg bekymrer mig om, han nu fryser eller lignende, og det er flere gange om natten, at jeg lige skal mærke hos ham om dynen nu er på ...

Annonce

... eller ej.

Min mand har en indre termostat, som en kakkelovn, så han kan sagtens sove i bar overkrop uden dyne over, mens jeg selv ligger ved siden af med nattøj på og viklet ind i alverdens uldtæpper og med dynen øverst :)

Så min mand synes selvsagt at det er noget pyller, når jeg bekymrer mig om vores søn fryser om natten. Men jeg kan jo ikke vide, om han har arvet sin fars eller mors varme-gen. Han sover lige nu i ble, underbukser og undertrøje. I dag har jeg lige trukket en t-shirt ud over, fordi jeg synes det er blevet så koldt. Jeg går ud fra at (nogle) andre børn sover i nattøj.

Jeg er lidt forvirret. Hvad vil du råde mig til?

På forhånd mange tak.

De bedste hilsner
Monica

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder