Brev:
Nattøj - 3 år
8. december 2014
Alder:
3 år
Nattøj - 3 år
Hej igen Helen
Lige endnu et spørgsmål af den kortere slags. Jeg kan ikke finde ud af hvor meget tøj, jeg skal give min 3-årige søn på om natten. Han sover i sin egen seng ved siden af vores i soveværelset, hvor der er ret køligt. Dog har vi ikke vinduet til at stå på klem her om vinteren. Der er ikke varme i soveværelset.
Nogle gange ligger han og vrider sig rundt og kommer halvt fri af dynen, og nogle gange sparker han den selv af (det er dog ikke så ofte, nu hvor det er blevet koldere). Men det irriterer mig, at jeg ikke selv kan sove igennem, fordi jeg bekymrer mig om, han nu fryser eller lignende, og det er flere gange om natten, at jeg lige skal mærke hos ham om dynen nu er på eller ej.
Min mand har en indre termostat, som en kakkelovn, så han kan sagtens sove i bar overkrop uden dyne over, mens jeg selv ligger ved siden af med nattøj på og viklet ind i alverdens uldtæpper og med dynen øverst :)
Så min mand synes selvsagt at det er noget pyller, når jeg bekymrer mig om vores søn fryser om natten. Men jeg kan jo ikke vide, om han har arvet sin fars eller mors varme-gen. Han sover lige nu i ble, underbukser og undertrøje. I dag har jeg lige trukket en t-shirt ud over, fordi jeg synes det er blevet så koldt. Jeg går ud fra at (nogle) andre børn sover i nattøj.
Jeg er lidt forvirret. Hvad vil du råde mig til?
På forhånd mange tak.
De bedste hilsner
Monica