Påklædning i barnevogn

15. november 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Påklædning i barnevogn

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål vedr. påklædning, når min søn (15 mdr.) sover ude i barnevogn.

Sidste vinter da han var 6 mdr. brugte jeg en drømmepose - og gav ham en langærmet body, strømpebukser, en tynd uldbluse, uldhue og vanter på ... og det lod til at give ham en passende temperatur.

Men ... nu er han jo blevet længere ... den nederste del af drømmeposen, som man folder op over benene, når kun op til midten af brystet. Siderne som man folder ind giver selvfølgelig varme, men jeg synes, den virker noget åben i halsen. Og han ligger jo heller ikke længere stille, og han piller oftest sine vanter og sin hue af.

Er drømmeposen for lille til ham med den størrelse, han har nu?
Og hvis - kan du så foreslå et alternativ?

Jeg kan selvfølgelig give ham en tykkere uldsweater på - men jeg tænker bare, at det må være ubehageligt at sove i, og det bliver måske for varmt på den del af hans krop, der ER dækket af 3 lag dunpose.

Der findes ...

Annonce

... jo forede dragter - en slags flyverdragt ... men jeg tænker umiddelbart, at det ikke er så behageligt at sove i, hvis man er vant til at sove i en pose.

I vuggestuen bruger de dyner - og det forstår jeg ikke, for min søn har aldrig ville ligge så stille, at det kunne fungere - han sparker lynhurtigt dynen af - og selvom han sover, så vender han sig mange gange under søvnen, så det ender altid med, at han ligger uden dyne. Jeg overvejer lidt, om jeg skal give ham en sovepose med i vuggestuen, så de kan bruge den. Alternativt skal jeg give ham noget mere tøj med, som han kan sove i - men hvor meget tøj skal de have på, hvis de ligger helt uden dyne i frostvejr?

Hvad vil du anbefale?

Der findes jo et væld af soveposer og køredragter, men jeg synes det er svært at finde ud af, hvor varme de er - jeg køber det meste børneudstyr og tøj brugt, og så følger der jo sjældent en nærmere beskrivelse af produktet med ...

Med venlig hilsen
Jonahs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor