Sove i voksipose

30. oktober 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Sove i voksipose

Hej Helen.

Vores datter bliver 15 mdr nu her. Hun har altid sovet i voksipose, når hun sover i barnevognen. Vi er skiftet til vinterdyne (ulddyne), og normalt ville jeg ikke putte hende i hendes normale tøj, når hun skal sove inkl vanter, da hun har hænderne over dynen. Da hun var helt lille fungerede det super godt.

Nu snakker dagplejemoderen om, at hun gerne vil have mere tøj på hende. Jeg har givet hende en strikket uldtrøje, som hun har brugt nu her om efteråret. Idag fryser det så her til morgen, og dagplejemoderen mener vores ...

Annonce

... datter skal have en dragt på i voksiposen.

For mig lyder det som rigtig meget tøj, da voksiposen netop skulle gøre at man kunne undgå flyverdragt. Jeg forklarede hende, at det gik rigtig godt, da hun var helt lille, men hun siger så at de har brug for at få mere tøj på, når de bliver ældre.

Kender du noget til voksiposen, og i så fald hvad tænker du om det? Hun sagde hun selvfølgelig vil være opmærksom på, om hun har det for varmt. Men kan man ikke have det for varmt og dermed sove dårligt, selvom man ikke direkte sveder?

Venlig hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie