Sko - 14 mdr.

4. september 2014

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Sko - 14 mdr.

Kære Helen.

Jeg er noget forvirret over, hvad jeg skal købe ind til min dreng, der fortsat ikke går, men kravler mest af alt. Han har dog lige taget sine første skridt for et par dage siden, sikke en stor dag :)

Nå, men hvad gør jeg med sko? Han er jo 14 måneder, og i vild gang hele tiden, vi er meget ude, og indtil nu har han mest haft sådanne vandtætte overtræksfutter på, men han vil mere og mere gå med mig i hænderne, og der duer de simpelthen bare slet ikke! De ryger ned, foret sidder forkert til sidst osv. Øv.

Men hvad så til sådan en lille, ikke stabil fod, endnu? Det er så vådt derude på græsset, vi er ude både tidlig morgen og senere, hvor der er en del dug, og jeg synes ikke om at skulle begrænse ham. Men samtidig så skal hans ...

Annonce

... fødder jo have den bedste start.

Jeg er samtidig blevet i tvivl om vores fløjs-futter som hjemmesko er gode nok. Det har været og er de eneste jeg kan give ham på af hjemmesko, han har en enormt høj vrist, og krummer stadig tærer, så sko der ikke kan åbnes heeelt op kan han ikke få på. Så hvad med hjemmesko? Fløjs futterne støtter jo heller ikke overhovedet. Skal de det?

Vi har indtil videre lige købt starter sko til ham

http://www.kids-world.dk/images/C941.JPG

Men er de forkerte til brugen? Og de er jo ikke vandtætte så det duer de ikke til, når nu vi gerne stadig kravler på græs, og sådan.

Så hvad gør vi både inde med hjemmesko, og derude på græsset, nu vi er så meget ude, og gerne "har naturen i hænderne"?

På forhånd tak igen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.