Brev:
Lammeskind i barnevognen
31. juli 2003
Alder:
1 mdr.
Lammeskind i barnevognen
Jeg skal føde i november, og er i tvivl om jeg må lade barnet sove udendørs og i bekræftende fald, hvordan jeg bedst pakker barnet ind.
Jeg har læst nogen steder, at det er bedst at barnet sover ude så meget som muligt så længe det ikke er under 10 graders frost. Andre fraråder helt at lade barnet sove ude i vintermånederne.
Jeg er selv af den opfattelse, at barnet har godt af at være ude i den friske luft så meget som muligt, men jeg er så i tvivl om, hvordan jeg undgår at barnet fryser og heller ikke "overophedes".
Vi har købt en duovogn, dvs. med fast barnevognskasse, da disse skulle være lidt lunere end liften i en combivogn. Er det en god ide at lægge et lammeskind i barnevognen, eller er det bedre med en sovepose eller hvad vil du foreslå?. Jeg kan ikke helt blive klog på, om lammeskind er godt eller skidt.
Sikke en smøre, glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner
Kathrine.