Transport af to børn, når man ikke har bil

15. juni 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

Transport af to børn, når man ikke har bil

Kære Helen

Jeg er gravid igen, og vi venter barn nr. to i december :-)

Storesøster vil til den tid være 4 et halvt, og da vi ikke har bil, går vi i overvejelser over, hvad vi evt. skal investere i af transportmidler, indtil vi evt. beslutter os for at købe bil.

Vi bor i byen og kommer i dag fint rundt på gåben, cykel og i bus med vores datter. Hendes børnehave ligger dog et kvarters cykeltur fra vores hjem, og der er dårlige busforbindelser der til. Nu hvor hun er knap 4 år, kan det være ret besværligt at få hende med hjem på gåben, når hun er træt, hvorfor vi altid cykler. Vi er glade for børnehaven, så det er ikke utænkeligt, at vi søger om at få lillesøster/lillebror i pasning der, når den tid kommer (integreret institution).

Hvad kunne være en god løsning i forhold til at komme rundt i byen med to ...

Annonce

... børn på 0 og 4 et halvt? Den ældste vil jo oftest kunne gå ved siden af en barnevogn, men da vi ofte går længere ture rundt i byen, når vi skal handle mv. har vi erfaring for, at klapvognen stadig er god at have med, når hun bliver træt og tænker, at det måske vil være det samme om et halvt år?

Har overvejet en cykelanhænger med plads til begge børn, men hvor små og hvor store må de være, hvis de skal være i den. Vi skal op af en længere bakke til børnehaven, hvor der skal trædes til alene med et barn i cykelstol, så to børn og en anhænger vil måske næsten kræve en elcykel?

Hvad siger din erfaring, og vil storesøster være for stor til et rullebræt på barnevognen, hvis hun skulle blive træt på længere ture?

Fortsat tak for en super brevkasse!

Venlig hilsen
førstegangsforældrene (i hvert fald lidt tid endnu).

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder