Brev:
Transport af to børn, når man ikke har bil
15. juni 2014
Alder:
3 år, 10 mdr.
Transport af to børn, når man ikke har bil
Kære Helen
Jeg er gravid igen, og vi venter barn nr. to i december :-)
Storesøster vil til den tid være 4 et halvt, og da vi ikke har bil, går vi i overvejelser over, hvad vi evt. skal investere i af transportmidler, indtil vi evt. beslutter os for at købe bil.
Vi bor i byen og kommer i dag fint rundt på gåben, cykel og i bus med vores datter. Hendes børnehave ligger dog et kvarters cykeltur fra vores hjem, og der er dårlige busforbindelser der til. Nu hvor hun er knap 4 år, kan det være ret besværligt at få hende med hjem på gåben, når hun er træt, hvorfor vi altid cykler. Vi er glade for børnehaven, så det er ikke utænkeligt, at vi søger om at få lillesøster/lillebror i pasning der, når den tid kommer (integreret institution).
Hvad kunne være en god løsning i forhold til at komme rundt i byen med to børn på 0 og 4 et halvt? Den ældste vil jo oftest kunne gå ved siden af en barnevogn, men da vi ofte går længere ture rundt i byen, når vi skal handle mv. har vi erfaring for, at klapvognen stadig er god at have med, når hun bliver træt og tænker, at det måske vil være det samme om et halvt år?
Har overvejet en cykelanhænger med plads til begge børn, men hvor små og hvor store må de være, hvis de skal være i den. Vi skal op af en længere bakke til børnehaven, hvor der skal trædes til alene med et barn i cykelstol, så to børn og en anhænger vil måske næsten kræve en elcykel?
Hvad siger din erfaring, og vil storesøster være for stor til et rullebræt på barnevognen, hvis hun skulle blive træt på længere ture?
Fortsat tak for en super brevkasse!
Venlig hilsen
førstegangsforældrene (i hvert fald lidt tid endnu).