Sut (og opfølgning)

27. maj 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sut (og opfølgning)

Kære Helen

Tak for dit seneste svar - meget brugbart endnu en gang :-)

På baggrund af dit svar har jeg besluttet at tage den lidt mere med ro i forhold til frygten for at give Frederik dårlige vaner, ambitioner i forhold til dagsstruktur osv. Når jeg ser på det, er det vigtigste jo, at han trives, tager på, som han skal, og ikke mindst at han sover godt om natten :-).

Jeg læser det, du skriver, som at tiden skal have lov at arbejde, og Frederik er jo ikke en gang 4 mdr. endnu. Så jeg tager lige en slapper!

Jeg begynder at kunne ane en vis struktur i hans søvn; sover 45 min - 2 timer om formiddagen og det samme til middag (hvis han har sovet lang tid om formiddagen så oftere kortere tid til middag og omvendt). Lige nu er jeg så ved at 'lære' ham, at eftermiddagsluren ikke er starten på nattesøvnen. Det ...

Annonce

... forsøger jeg at gøre ved at køre ham en tur i barnevognen.

Så... mit spørgsmål denne gang omhandler faktisk noget andet :-) :

Frederik vil ikke tage sut og har ikke på noget tidspunkt ønsket det. Vi har forsøgt med mange forskellige typer, men der er ikke rigtig noget, der 'bider på'. Han har en putte/sutteklud, som jeg helt sikkert har indtryk af, giver ham en følelse af tryghed. Det havde hans storebror i øvrigt også, og han sover med den den dag idag, hvor han er knap 7 år.

Vi kunne dog godt tænke os at lære Frederik at bruge sut, så han på sigt måske kan lære at falde til ro og sove videre om natten (lige nu er han jo fortsat svøbt). Han er jo flaskebarn, så derfor undrer det mig, at han er så afvisende overfor at bruge sut.

Har du nogle gode fif til, hvordan vi kan lære ham at bruge sut?

Hilsen Frederiks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor