Brev:
Skråstol, bumbo stol og lignende
10. december 2013
Alder:
1 mdr.
Skråstol, bumbo stol og lignende
Hej Helen.
Vi har fået en skråstol, som vi ikke har brugt endnu.
Umiddelbart tænkte vi at vores datter ku sidde i den, på spisebordet,
når vi spiser (så mor kan nå at få lidt mad uden den elskede baby på armen).
Men så læste vi et gammelt svar herinde, hvor du skriver om skråstol og bumbo
stolen, og der er det jo meget tydeligt hvad din holdning er.
At børn skal forceres til at sidde så lidt som muligt.
Vi vil jo bare gøre det rigtige og bedste for vores datter, så vi skal bare lige
have skåret det ud i pap.
Skal vi forstå det sådan, at vi helst skal undgå både skråstol og bumbo stol,
eller er det at forstå som så meget andet i livet - alt med måde, altså at det
ikke er udviklingsmæssigt skadeligt, hvis hun sidder i en stol en halv times tid?
Og hvis det er således, er skråstolen eller bumbo stolen så at foretrække?
For hvis bumbo stolen er bedre for hende, så køber vi den i stedet.
Tak :)