Anbefaling af slynge

3. november 2004

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Anbefaling af slynge

Hej Helen

Det her er ikke så meget et spørgsmål som en anbefaling til alle forældre som har problemer med at få deres spædbørn til at sove. Håber det er ok!

Min kæreste og jeg har en lille dejlig søn på knap 5 uger.
De første 3½ uge af hans liv græd han utrolig meget og var næsten umulig at få til at sove om dagen. Han ville bare ligge ved brystet hele tiden, men faldt aldrig rigtig i søvn, med det resultat at han blev mere og mere overtræt og ulykkelig.
Så fik jeg det råd af en veninde at købe en slynge og hold da helt ...

Annonce

... op for en effekt!! Knap var han kommet i den før han faldt i søvn og sov 3 timer i træk!! Vi har nu brugt slyngen i 1½ uge og det har fuldstændig ændret hans søvn. Nu sover han typisk 2 gode lange lure i løbet af dagen (i slyngen som jeg bærer på) og ofte tager han sig også en skraber i løbet af aftenen inden sengetid.

Selvfølgelig er det hårdt at bære så megt rundt på ham, men det virker som om det er det han har brug for og både han og vi er blevet gladere!

Håber at dette tips kan bruges af andre!

Med venlig hilsen K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder