Sansegynge

13. november 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sansegynge

Kære Helen.

Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde svaret på andre steder, så jeg håber, du kan hjælpe.

Det var på et tidspunkt fremme, at sansegyngernes ophængskroge afgav metalsplinter. Vi har købt en sansegynge til vores lille pige på snart 3 måneder, da den jo er god for hendes motoriske udvikling samt hun nyder at sove på den. Nu er jeg bange for at bruge den, da jeg selvfølgelig ikke ønsker, at hun skal få metalsplinter ned over sig.

Mit spørgsmål er: er det rigtigt, at de kan afgive metalsplinter? Og hvis det er tilfældet, hvad kan man gøre for at undgå det?

Hilsen Maj

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

19. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Portionsstørrelser baby

Hej Helen Jeg har lige et spørgsmål omkring babys mad og portionsstørrelser....

15. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Modermælkserstatning i babymad

Hej Helen. Min dreng er nu 4.5 måned gammel, en stor og sulten dreng. Han...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre