En håndfuld spørgsmål om uld

6. oktober 2012

Kategori:
Alder:
14 mdr.

En håndfuld spørgsmål om uld

Hej Helen

Så må jeg ty til dine råd igen, igen - denne gang handler det om uld...

Benjamin er nu godt 14 mdr. og (som frygtet) kommer alle problemerne med det våde vejr.

De sidste 2 mdr. har han været været forkølet mere eller mindre nonstop. Staklen har 1-3 dages snotfrie dag, før den næste forkølelse melder sig.

Siden april har han haft mellemørebetændelse 2 gange - væske i ørerne har han haft nonstop siden 4 mdr. alderen. Så når han kommer ovenpå igen, vil vi have lagt dræn for hans sprogudviklings skyld.

Men vi vil gerne gøre et og andet for at lillen (forhåbentligt) kan slipper for alle de forkølelser. Her tænker jeg uld - længere er jeg så ikke nået, inden forvirringen bliver total...

* Skal vi bruge 100% uld eller hjælper uld/bomuld ligeså godt ren sved-absorberende?

(Benjamin er et ret varmt barn og jeg er bange for, at han ligger og sveder i barnevognen, bliver kold og derfor ikke går mange dage før han igen, igen er forkølet...)

* Skal vi købe alt tøj i ...

Annonce

... uld altså bodyer, undertøj, nattøj, alt alm. tøj som strømper, strømpebukser, bukser trøjer, veste etc. etc.

* Vuggestuen vil gerne have en fleece heldragt til ungerne, som de kan sove i, i barnevognen, her til vinter. Vil det være bedre for os at vælge en heldragt i uld?

* Må man bruge uld i flere lag fx. i 2 lag uld undertøj/bodyer med tøj og i fx 3 lag med undertøj/bodyer med tøj OG uld heldragt... Eller bliver det for varmt?

* Må børn nu til dags sove med kyse/skihue i barnevognen og hvis ja, må den så også være i uld?

* Uldtøj er ret dyrt - så vi vil helst bruge alm. tøj i ikke-uld udenover undertøjet/bodyer. Giver det samme effekt mht. varme optag/afledning eller hvorledes?

* Kan man tillade sig at bede vuggestuepersonalet give Benjamin natdragt på, når han skal puttes i barnevognen eller er det total naivt at tro?

Pyyha synes det er lidt svært at hitte rundt i, håber du kan finde hoved og hale i det.

Glæder mig til at læse dit svar.

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.