Brev:
Sut til nyfødt eller ej
30. april 2012
Alder:
0 mdr.
Sut til nyfødt eller ej
Kære Helen,
Hvordan kan man vide om en nyfødt egentlig har brug for en sut?
Vi bliver forældre for anden gang til juli, og vores erfaringer fra da vores søn var spæd, er at hospitalspersonalet blev ved med at proppe en sut i munden på ham, og han blev ved med at afvise den. Vi blev rådet til at prøve andre mærker, former, materialer af sutter, for en baby har jo brug for en sut. Men vores søn ville ikke have den, og det er gået fint uden. Han har ikke haft det behov, og det er jo dejligt ikke at skulle til at vænne ham fra den.
Nu hvor vi skal være forældre igen, vil vi gerne undgå at bruge sut til den lille nye. Hun skal i hvertfald ikke påtvinges sutten, hvis hun ikke har brug for den.
Derfor mit spørgsmål: hvilke signaler skal vi lægge mærke til hos vores lille pige i den første tid, for at vide om hun reelt har et suttebehov ud over spisetid ved brystet?
Med venlig hilsen
Anne