Madras til juniorseng

29. marts 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Madras til juniorseng

Hej Helen!

Det er efterhånden længe siden, jeg har skrevet, men det er jo bare et tegn på at alt går som det skal :o)

Agnethe udvikler sig med hastige skridt og skal starte i den børnehave vi gerne vil have på samme stue som sin allerbedste kammerat fra dagplejen, der er 3 dage yngre end hende!! Så bliver oddsene for en god overgang til børnehaven ikke bedre!

Jeg er gravid igen og skal føde sidst i august. Det var en lille update herfra - synes jo du efterhånden er så stor en del af vores lille familie at du skal informeres om, hvad ...

Annonce

... der foregår :o)

Nu til spørgsmålet: Jeg har lige været ude og købe en ny madras til en brugt juniorseng, vi har købt til Agnethe. Vi kommer så til at snakke om herhjemme, om vores næste barn godt kan overtage denne madras, hvis den altså er i god stand til den tid? Jeg tænker på, at man jo anbefaler nye madrasser til nyfødte - men hvor længe gælder det? Jeg tænker, vi andre sover jo også på den samme madras i mange år uden at udvikle allergi af det... Hvor gammel skal barnet være, før det er udenfor allergi-farezonen?

Med venlig hilsen
Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger