Brev:
Dyne og seng
1. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Dyne og seng
Hej Helen.
Mig bekendt anbefaler sundhedsstyrelsen først brug af juniordyne ved 1 års alderen. Kan man begynde at bruge den før, hvis man har et stort barn? I så fald hvornår? Min søn er 7 måneder og vejer godt 10 kg. Hvor store plejer børn egentlig at være, når de begynder at bruge voksendyne?
Hvor gamle skal børn være, inden de kan sove i en såkaldt "højseng"? Du ved, dem hvor der fx er rutsjebane, når man skal ned, og man kan bygge hule under.
Venlig hilsen
mor til tre