For tidligt for klapvogn?

2. februar 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

For tidligt for klapvogn?

Kære Helen.

Mange mange tak for dit sidste svar ang ekstra mælk om aftenen. Det varierer hvor meget han vil have, men han er roligere og har nemmere for at falde i søvn.

Nu har jeg så et andet spørgsmål til dig.. Vi har købt en kombivogn af mærket urban jungle – mountain buggy, og den har vi været meget glade for. Der er en baby del (lift) som bare skal ”klipses” på, og som kan bruges indtil barnet er 6 måneder. Nu er det bare sådan at vores søn vokser sig stor hurtigt, og nu synes jeg altså at liften er ved at være lidt lille... Efter at soveposen er kommet i, og han er i godt varmt tøj, med hue og vanter så er det bare ikke så stor plads til at han kan dreje hovedet helt til siden og ligge med armene over hovedet… Han kan få hovedet lidt over til siden, men får problemer med at dreje det helt.

Mit ...

Annonce

... spørgsmål er om det er for tidligt at tage i brug klapvogndelen? Han er kun 4 måneder. Det skal siges at ryglænet i klapvognen kan lægges helt ned (dog et lille knæk lige under numsen), men det er jo ingen madras, bare et underlag med lammeuld også soveposen over. Er det nok støtte for hans ryg?

Hvor vigtigt er det i en alder af 4 måneder at de ligger med hovedet helt til siden? (Han har en helt fin hovedfacon). Han sover sin lange middagslur (på ca 3 timer) og en powernap (ca ½ time) i vognen.
Han ligger ellers meget på maven, og holder sit hoved super godt.
Hvis det er for tidligt med klapvognen, kan jeg så evt klæde ham varmere på, også kun bruge dynen i liften? Det bliver straks lidt større plads uden soveposen, men selvfølgelig ikke den samme isolering..

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Mange hilsner fra mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder