Brev:
For tidligt for klapvogn?
2. februar 2010
Alder:
4 mdr.
For tidligt for klapvogn?
Kære Helen.
Mange mange tak for dit sidste svar ang ekstra mælk om aftenen. Det varierer hvor meget han vil have, men han er roligere og har nemmere for at falde i søvn.
Nu har jeg så et andet spørgsmål til dig.. Vi har købt en kombivogn af mærket urban jungle – mountain buggy, og den har vi været meget glade for. Der er en baby del (lift) som bare skal ”klipses” på, og som kan bruges indtil barnet er 6 måneder. Nu er det bare sådan at vores søn vokser sig stor hurtigt, og nu synes jeg altså at liften er ved at være lidt lille... Efter at soveposen er kommet i, og han er i godt varmt tøj, med hue og vanter så er det bare ikke så stor plads til at han kan dreje hovedet helt til siden og ligge med armene over hovedet… Han kan få hovedet lidt over til siden, men får problemer med at dreje det helt.
Mit spørgsmål er om det er for tidligt at tage i brug klapvogndelen? Han er kun 4 måneder. Det skal siges at ryglænet i klapvognen kan lægges helt ned (dog et lille knæk lige under numsen), men det er jo ingen madras, bare et underlag med lammeuld også soveposen over. Er det nok støtte for hans ryg?
Hvor vigtigt er det i en alder af 4 måneder at de ligger med hovedet helt til siden? (Han har en helt fin hovedfacon). Han sover sin lange middagslur (på ca 3 timer) og en powernap (ca ½ time) i vognen.
Han ligger ellers meget på maven, og holder sit hoved super godt.
Hvis det er for tidligt med klapvognen, kan jeg så evt klæde ham varmere på, også kun bruge dynen i liften? Det bliver straks lidt større plads uden soveposen, men selvfølgelig ikke den samme isolering..
På forhånd tusind tak for hjælpen!
Mange hilsner fra mig