Brev:
Vil ikke bruge sut - 5 mdr.
13. januar 2010
Alder:
5 mdr.
Vil ikke bruge sut - 5 mdr.
Hej Helen,
Vi kan ikke få vores dreng til at bruge sut og jeg synes det er problematisk, da han istedet bruger mig som sut og derfor får overspist.
Han brugte sut i starten da vi var på hospitalet (for tidligt født og indlagt i 5 uger), men det er han vokset fra og nu spytter han dem ud ligegyldigt hvilke form, facon og størrelse vi har prøvet. Når han har behov for trøst og bruger mig som sut får han selvfølgelig trygheden, men jeg oplever tit at han 'vågner' med mælk galt i halsen og han gylper ofte - helt udramatisk - bagefter ala at mælken løber over. (Han får derudover nok mad og tager rigtig godt på.)
Jeg prøver, at vænne ham til det et par gange om dagen mens han er i godt humør, men uden held. Har du nogen gode råd til hvordan vi kan vænne ham til det? Eller vil du mene at det er overflødigt at give ham denne vane?
Derudover tak for tidligere gode råd til os!!
Venlige hilsner
S