Vil ikke bruge sut - 5 mdr.

13. januar 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vil ikke bruge sut - 5 mdr.

Hej Helen,

Vi kan ikke få vores dreng til at bruge sut og jeg synes det er problematisk, da han istedet bruger mig som sut og derfor får overspist.

Han brugte sut i starten da vi var på hospitalet (for tidligt født og indlagt i 5 uger), men det er han vokset fra og nu spytter han dem ud ligegyldigt hvilke form, facon og størrelse vi har prøvet. Når han har behov for trøst og bruger mig som sut får han selvfølgelig trygheden, men jeg oplever tit at ...

Annonce

... han 'vågner' med mælk galt i halsen og han gylper ofte - helt udramatisk - bagefter ala at mælken løber over. (Han får derudover nok mad og tager rigtig godt på.)

Jeg prøver, at vænne ham til det et par gange om dagen mens han er i godt humør, men uden held. Har du nogen gode råd til hvordan vi kan vænne ham til det? Eller vil du mene at det er overflødigt at give ham denne vane?

Derudover tak for tidligere gode råd til os!!

Venlige hilsner
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far