Overtøj - Kan man vænne sine børn til at fryse

3. november 2009

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Overtøj - Kan man vænne sine børn til at fryse

Hej Helen,

Her kommer et lidt kringlet spørgsmål. Jeg har nu haft saras flyverdragt liggende et par dage.. og overvejer om det er nu hun skal have den på eller om jeg skal vente til det bliver lidt koldere.

Sagen er, at jeg er bange for at give hende varmt tøj på for tidligt, sådan så når det nu bliver rigtig koldt, kan hun måske ikke holde varmen.... Jeg forstår virkelig godt, hvis du ikke forstår mit spørgsmål.!

For eksempel har jeg altid været sådan en person der fryser rigtig meget. Så er der ofte folk der siger til ...

Annonce

... mig. Roomana tag din jakke af når du er indedørs, ellers kommer du virkelig til at fryse der ude... og så sidder man og fryser der inde....

Sara får uldundertøj, en bluse, tykke bukser, samt en tyk trøje på nu. af overtøj har hun en elefanthue, hansker, og en vinterjakke og forede støvler. Så jeg tror ikke hun fryser.... men jeg er bange for at "vænne" hende til den varme flyverdragt for tidligt??

Jeg håber du har en ide om hvad det er jeg er i tvivl om. Jeg er ked af at jeg udtrykker mig så ringe :-(

Mange hilsner
Roomana

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor