Brev:
Vejrtrækningsalarm
12. august 2009
Alder:
3 mdr.
Vejrtrækningsalarm
Hej igen igen Helen:-)!
Nu så jeg lige, at der var een, der skrev til dig ang. en vejrtrækningsalarm. Sådan een har vi jo også, dog en anden type, nemlig den der sidder i blekanten.
Jeg har ofte tænkt på: hvad nu HVIS alarmen går i gang, fordi Rosa pludselig ikke trækker vejret - skal man så i gang med genoplivning eller vil det være nok, at man tager dem op og "rumsterer" lidt med dem? Jeg har lært førstehjælp, men bør måske lige repetere det lidt.
Jeg har læst, at den type alarm vi har, har reddet en del børn (vist nok omkring 20 i USA), men jeg tænker så på om den har reddet dem alene ved at give lyd, hvorefter forældrene har taget dem op eller om forældrene også har givet hjertemassage osv, for at få liv i dem igen? Udover at alarmen giver lyd, vibrerer den også og jeg ved ikke, om det i sig selv måske kan "vække" dem?
Rosa sover jo en del på maven og derfor fylder det en del i mit hoved.
På forhånd tak for svar og tak for alle de gode svar jeg allerede har fået fra dig.
Kærlig hilsen
Rosas mor