Brev:
Op og gå og sko
31. maj 2009
Alder:
11 mdr.
Op og gå og sko
Hej Helen
Vores datter på 11 måneder har aldrig rigtigt kravlet, til gengæld vil hun nu rigtig gerne stå op af f.eks sofaen og lege og også gerne gå med os i hånden. Hun stråler som en lille sol og der er ikke nogen tvivl om at hun ELSKER det.
Vi synes hun er rimelig god til det, men vi er i tvivl om det er godt for hende.
Hendes fodstilling er stadig lidt "forkrampet" med bøjede tæer og hun går meget på indersiden af sine fødder.
Jeg har hørt en fodterapeut sige at det (stik i mod hvad jeg ellers har læst af anbefalinger) er godt med nogle små faste sko der støtter omkring anklen. Og at børn står på indersiden af foden ellers risikere at bliver platfodede.
Hun er en utrolig lille fin pige. Hendes ankler er meget spinkle og hun har meget smalle små fødder. Faktisk har jeg endnu ikke fundet nogle sko der passer, men hvad mener du er bedst? Kan det skade hendes knæ, fødder og ankler.
Udviklingsmæssigt har vi heller ikke lyst til at holde hende tilbage og sige det må hun ikke. Det virker som det virkelig har åbnet en ny verden af muligheder for hende.
Mange hilsner