Op og gå og sko

31. maj 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Op og gå og sko

Hej Helen

Vores datter på 11 måneder har aldrig rigtigt kravlet, til gengæld vil hun nu rigtig gerne stå op af f.eks sofaen og lege og også gerne gå med os i hånden. Hun stråler som en lille sol og der er ikke nogen tvivl om at hun ELSKER det.
Vi synes hun er rimelig god til det, men vi er i tvivl om det er godt for hende.
Hendes fodstilling er stadig lidt "forkrampet" med bøjede tæer og hun går meget på indersiden af sine fødder.

Jeg har hørt en fodterapeut sige at det (stik i mod hvad jeg ellers har læst af anbefalinger) er godt ...

Annonce

... med nogle små faste sko der støtter omkring anklen. Og at børn står på indersiden af foden ellers risikere at bliver platfodede.

Hun er en utrolig lille fin pige. Hendes ankler er meget spinkle og hun har meget smalle små fødder. Faktisk har jeg endnu ikke fundet nogle sko der passer, men hvad mener du er bedst? Kan det skade hendes knæ, fødder og ankler.

Udviklingsmæssigt har vi heller ikke lyst til at holde hende tilbage og sige det må hun ikke. Det virker som det virkelig har åbnet en ny verden af muligheder for hende.

Mange hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder