Brev:
Doodoo bamse eller ej
26. maj 2009
Alder:
16 mdr.
Doodoo bamse eller ej
Hej Helen.
Jeg kunne godt tænke mig at høre din uforbeholdne mening omkring de såkladte doodoo bamser (sådan én der kan gengive lyde alla lydene i livmoderen). Det skulle eftersigende berolige baby, idet det minder om de velkendte lyde fra mors mave.
Jeg står overfor at skulle have barn nr 2, og min søn er kun 18 måneder når lillesøster kommer. Jeg er derfor afhængig af, at den lille nogle gange godt kan ligge lidt selv og sove, da jeg jo også skal tage mig af storebror. Grunden til at jeg overvejer at invistere i sådan en bamse er, at mit første barn ALDRIG ville ligge selv. Han kunne kun falde til ro og sove i mors arme, så gik gik rundt med ham altid. Dette er jeg altså lidt bekymret for skal gentage sig, så derfor spørger jeg dig: "Er det en tåbelig idé og købe sådan en bamse, eller synes du det er forsøget værd"???
Et andet spørgsmål jeg godt kunne tænke at stille dig er, om det er synd for min søn at han allerede skal være storebror. Det kom noget bag på os at jeg blev gravid igen så hurtigt, men nu da vi har vænnet os til tanken glæder vi os naturligvis rigtig meget. Det eneste er den dårlige samvittighed der nager overfor "storebror". Vi har heldigvis et super godt bagland begge to, og min mand har nogle gode arbejdstider og kommer sjældent sent hjem, så på den måde er vi godt stillede. Kan du evt give nogle gode råd i forhold til den kommende familieforøgelse.
Mange venlige hilsner
Anne-Mette