Doodoo bamse eller ej

26. maj 2009

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Doodoo bamse eller ej

Hej Helen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre din uforbeholdne mening omkring de såkladte doodoo bamser (sådan én der kan gengive lyde alla lydene i livmoderen). Det skulle eftersigende berolige baby, idet det minder om de velkendte lyde fra mors mave.

Jeg står overfor at skulle have barn nr 2, og min søn er kun 18 måneder når lillesøster kommer. Jeg er derfor afhængig af, at den lille nogle gange godt kan ligge lidt selv og sove, da jeg jo også skal tage mig af storebror. Grunden til at jeg overvejer at invistere i sådan en bamse er, at mit første barn ALDRIG ville ligge selv. Han kunne kun falde til ro og sove i mors arme, så gik gik rundt med ham altid. Dette er jeg altså lidt bekymret for skal gentage ...

Annonce

... sig, så derfor spørger jeg dig: "Er det en tåbelig idé og købe sådan en bamse, eller synes du det er forsøget værd"???

Et andet spørgsmål jeg godt kunne tænke at stille dig er, om det er synd for min søn at han allerede skal være storebror. Det kom noget bag på os at jeg blev gravid igen så hurtigt, men nu da vi har vænnet os til tanken glæder vi os naturligvis rigtig meget. Det eneste er den dårlige samvittighed der nager overfor "storebror". Vi har heldigvis et super godt bagland begge to, og min mand har nogle gode arbejdstider og kommer sjældent sent hjem, så på den måde er vi godt stillede. Kan du evt give nogle gode råd i forhold til den kommende familieforøgelse.

Mange venlige hilsner
Anne-Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi