Brev:
Altid hue på?
13. april 2009
Alder:
4 mdr.
Altid hue på?
Kære Helen
Mange tak for dine gode svar.
Her har der nu meldt sig endnu et spørgsmål. Det drejer sig om, hvorvidt en baby principielt altid skal have hue på ud at sove?
Det er klart, at det er nødvendigt med en hue om vinteren, men hvad med de forårsdagedage, hvor temperaturen sniger sig op mod de 17 -18 -19 -20 grader? Jeg har diskuteret det lidt med min mor, der er af den mening, at babyer altid skal have en hue på, bare kun en bomuldshue, når det er varmt. Men jeg synes jo det er lidt ulogisk at give hue på, når det er næsten lige så varmt udenfor som indenfor og barnet i øvrigt ligger i læ nede i barnevognen. Min mor argumenterer med at babyer har lige øregange og derfor lettere får ondt i ørerne, men jeg er ikke overbevist :-). Hvad mener du?
Min søn er 4 mdr.
På forhånd tak for hjælpen.