Brev:
Brugen af sut
20. marts 2009
Alder:
1 mdr.
Brugen af sut
Hej Helen
Vi har en datter på 6 uger. For en uge siden indførte vi sutten, da hun har et stort suttebehov om aftenen. Vi bruger sutten hvis hun har ondt i maven om aftenen og græder og skal trøstes. Fx lige efter jeg har ammet hende og hun gerne vil sutte mere. Nogle gange bruger vi sutten lige inden hun skal sove, så hun falder i søvn med sutten i munden.
Er det i orden at bruge sutten på denne måde og hvor længe må hun højst bruge sutten af gangen? Hun er ikke så vild med at sutte på den, da hun tit spytter den ud gentagne gange. Men af og til lykkes det os at få hende til at sutte på den.
Måske kan det skyldes at vi først tog sutten i bruge da hun var 5 uger gammel? Hun vil jo nok helst sutte ved brystet...
Vi vil gerne spørge i hvilke andre situationer man plejer at bruge sutten.
Eller skal vi helst undgå at bruge den for meget?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Helena