Sele i høj stol

28. januar 2009

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Sele i høj stol

Kære Helen

Jeg ville lige høre, om du har noget bud på hvorfor Mathildes vuggestueleder ikke vil anvende seler i høj stole. Det lille pus er begyndt at kravle op i stolen, stille sig på bøjlen og direkte ud i luften. Det er jo rigtig farligt.

Jeg har forsøgt at fjerne bøjlen, da det jo virkede som det bedste alternativ. Det fungerer bare slet ikke og hun er ikke høj nok til selv at kravle op og ned (lille myr på 77 cm). Jeg har derfor valgt at give hende en sele på, for hvem kan sige sig fri fra at vende ryggen til i 2 sekunder. Storebror har jo også brug for en hjælpende hånd engang ...

Annonce

... imellem og sidder ikke ved bordet lige så længe som sin lillesøster.

Jeg tænker jo, at sikkerheden må komme før alt. Ligesom vi også spænder vores børn fast når de sidder i en bil, på en cykel og i en barnevogn.

Jeg har set, at de nogen gange forlader børnene et øjeblik når de spiser i vuggestuen, hvis et andet barn har brug for hjælp. Børnene må nemlig gerne rejse sig når de er færdige. Det synes jeg jo er en god ting, men som mor bliver man nervøs for et lille pus, som er hurtig som et lyn :)

Tænkte det kunne være du kendte til nogen regler, som jeg ikke gør.

Mange hilsner Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre