Brev:
Sele i høj stol
28. januar 2009
Alder:
15 mdr.
Sele i høj stol
Kære Helen
Jeg ville lige høre, om du har noget bud på hvorfor Mathildes vuggestueleder ikke vil anvende seler i høj stole. Det lille pus er begyndt at kravle op i stolen, stille sig på bøjlen og direkte ud i luften. Det er jo rigtig farligt.
Jeg har forsøgt at fjerne bøjlen, da det jo virkede som det bedste alternativ. Det fungerer bare slet ikke og hun er ikke høj nok til selv at kravle op og ned (lille myr på 77 cm). Jeg har derfor valgt at give hende en sele på, for hvem kan sige sig fri fra at vende ryggen til i 2 sekunder. Storebror har jo også brug for en hjælpende hånd engang imellem og sidder ikke ved bordet lige så længe som sin lillesøster.
Jeg tænker jo, at sikkerheden må komme før alt. Ligesom vi også spænder vores børn fast når de sidder i en bil, på en cykel og i en barnevogn.
Jeg har set, at de nogen gange forlader børnene et øjeblik når de spiser i vuggestuen, hvis et andet barn har brug for hjælp. Børnene må nemlig gerne rejse sig når de er færdige. Det synes jeg jo er en god ting, men som mor bliver man nervøs for et lille pus, som er hurtig som et lyn :)
Tænkte det kunne være du kendte til nogen regler, som jeg ikke gør.
Mange hilsner Tina