Brev:
Mysteriet om uldundertøj
6. december 2008
Alder:
4 mdr.
Mysteriet om uldundertøj
Hej Helen
Tusind tak for dit svar på min forrige mail! Denne gang handler det om, hvordan jeg skal forholde mig til uldundertøj. Jeg har snakket med folk omkring mig (f.eks. mødregruppe, familiemedlemmer og veninder med børn) men er ikke blevet klogere :-)
Daniel er nu 4 mdr og trives rigtig godt. Jeg har i ca. 1½ mdr givet ham en kortærmet uldbody inderst, både dag og nat (på opfordring af min sundhedsplejerske som er uld-entusiast). Det har fungeret fint, men han er begyndt at få lidt irriteret hud på skuldrene og armene. Derfor vil jeg gerne droppe uldtøjet inderst om natten og "nøjes" med nattøjet af bomuld. Men - der er flere steder hvor det understreges at er man først begyndt på uld, så skal man fortsætte, da barnet ellers vil få svært ved at regulere sin kropstemperatur.
Mit spørgsmål er faktisk: Hvis man vælger at klæde sit barn i uld inderst, skal det så være døgnet rundt?
Jeg glæder mig til dit svar, og vil blive rigtig glad hvis du vil dele dine tanker om uld-mysteriet.
Venlig Hilsen Tina