Brev:
Opstart af mad/rejse til Thailand
23. august 2013
Alder:
4 mdr.
Opstart af mad/rejse til Thailand
Kære Helen,
Tusind tak for dine gode råd ang. søvn til vores lille dreng. Det går nu lidt bedre! Han sover nu x 2 om dagen i snit, ca. 13 timer i døgnet, hvilket jeg accepterer, så længe han er frisk og veloplagt, når han vågner.
Skal nu høre dig om opstart af mad. Ammer jo fuldt ud og det går egentlig rigtig godt, selvom vi kæmper lidt med koncentrationen, som jo hører alderen til.
Det er absolut planen at fuldamme til 6 måneder, men vi har en lille udfordring ift. opstarten. Sagen er nemlig den, at vi har bestilt en dejlig ferie til Thailand, når den lille er præcis 6,5 mdr. og 14 dage frem.
Hvordan får vi den bedste opstart under de betingelser?
- Jeg tænker lidt, at påbegynde ved 5,5 mdr. alligevel (Han er født 9 dage over termin), for at få en god opstart inden afrejse. Har læst din bog om børn og mad, og tænker at starte med at tilbyde majsgrød (Eller ris - er det farligt?) den første uges tid til froskost, og dernæst en anden type ugen efter - så han blir glad for 2 typer.
Dernæst starte med grøntsagsmos om aftenen, hvis maven følger fint med, således at vi når afrejsen kommer, er oppe på to små måtider om dagen (max 3/4 dl. som du anbefaler) - og han er vant til 2/evt. 3 typer grød.
Hermed tænker jeg kun at medbringe 2/ 3 typer grød på rejsen - og så hver aften få kogt nogle kartofler/gulerødder eller lignende til ham på (pæne) restauranter, som vi herefter kan lave mos af med min mælk.
Er egentlig også meget positiv over for "Baby led Weaning", men ved også godt du ikke er helt begejstret. Vil dog gerne "supplere" med fingermad - og vil høre hvad du kan anbefale som noget af det første både i DK - og hvad du ville "turde" prøve i Thailand?
Med venlig hilsen
Rikke