Brev:
5 timer i autostol?
29. juni 2013
Alder:
9 mdr.
5 timer i autostol?
Hej Helen
Tak for en fantastisk side!
Vi skal på ferie til Sverige om et par uger, og mit spørgsmål går på hvor længe vores datter på 9 måneder må sidde i autostolen og hvordan du tror vi får den mest optimale tur. Turen vil tage max 5 timer, hvis vi kører i et stræk.
Det skal siges at hun HADER at køre i bil. Jeg må underholde hende hele tiden med legetøj, sang, musik og hvad man ellers kan finde på. Selvom hun har fået mad, leget og det er tid til middagslur, falder hun sjældent i søvn. Kun enkelte gange, hvor vi har haft knap en times kørsel, er hun faldet i søvn 10 minutter før vi var fremme. Når vi har taget hende ud af stolen, er hun vågnet og blevet enormt forskrækket og ked af det.
(Vi har købt os fattige i forskellige stole, så det er ikke problemet) Stolen kan godt lænes tilbage, og hendes hoved falder ikke frem, når hun en sjælden gang sover i den.
Som vi ser det har vi to muligheder:
1: Køre om dagen og gøre som vi "plejer"; underholde på bedste vis, krydse fingre for at hun tager en lur og holde pauser undervejs.
2: At køre ved 19-tiden hvor hun normalt bliver puttet og tage turen i et stræk. Jeg tror at hun vil falde i søvn forholdsvis hurtigt, da hun er meget træt om aftenen. Men jeg er samtidig meget pylret med at lade hende sidde så længe i stolen. (Vi har aldrig ladet hende sidde i stolen mere end højest nødvendigt og altid haft barnevogn med, hvis vi skulle ud at handle mv.)
Vi hælder mest til nr 2, som du nok kan fornemme. Men skal vi så vække hende halvvejs, så hun kan komme ned at ligge lidt? - Med fare for at hun bliver rigtig ked af det og ikke kan falde i søvn igen.
Vi ser frem til at høre dit svar.
Venlig hilsen