Ferie uden barn?

25. februar 2013

Alder:
2 år

Ferie uden barn?

Hej Helen

Jeg ville høre om din mening om noget..

Vi har en dreng på 24 måneder, og vi er blevet inviteret med til at tage med til en storbyferie af nogle venner, som ikke har børn, om et par måneder. Og så talte vi om at tage af sted uden vores dreng, hvis vi overhovedet skal med. Min mand vil gerne, men jeg er lidt usikker, og har lidt dårlig samvittighed med at tage af sted uden ham.. men på den anden side ved jeg også godt, at vi ikke kan får noget ud af det hvis vi tager ham med, og det vil han heller ikke. Så enten tager vi af sted uden ham eller også tager vi slet ikke af sted.

Det drejer sig om 5 dage, og ved heller ikke helt om vi skal dele det lidt op så han bliver lidt hos mine forældre som han ser et par gange om ugen (han har prøvet at overnatte der nogen gange og det gik meget godt, udover sidste gang hvor han har søgt mig og har været vågen flere timer om natten.. ) og hos min svigerforældre som han også ser et par gange om ugen (men der har han ikke prøvet at overnatte).

Synes ...

Annonce

... du det er en god ide at dele det op sådan, eller er det bedst at det kun er den ene der passer ham de 5 dage.. ? Om dagen tror jeg det ville gå meget godt hos begge, jeg er mere bekymret for om natten.. :) og ellers kommer han også i vuggestue som han plejer. Jeg ved at der er mange der er imod at tage på ferie uden børn, og ved heller ikke hvordan pædagogerne tager det?

Og det er vel vigtigt at sige rigtig farvel til ham, hvis det nu bliver sådan at vi skal rejse meget tidlig på dagen. Vil det så ikke være bedst at aflevere ham om aftenen dagen før, i stedet for vi bare ikke er væk om morgenen? Og hvad med når vi kommer tilbage ? Det ser ud til at vi kommer om natten, hvor han er lagt, er det bedst at de kommer med ham hos os dagen efter eller skal vi selv over og hente ham? Og hvordan vil han reagere? Og er 5 dage meget? Burde vi være væk lidt mindre.. Jeg har mange overvejelser men jeg bliver ved med at have en dårlig fornemmelse i maven selv over at tænke på det.. :)

Håber du har gode råd til mig..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak! Jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle dig, hvor stor en omvæltning dit seneste svar har gjort for vores familie.

Med min korte beskrivelse af vores liv, har du simpelthen set noget vi ikke har set; at hele vores dag bare er en lang irettesættelse af vores søn. Vi var simpelthen kommet ind i en skæld-ud-spiral; skæld-ud medfører mere skæld-ud. Vi blev opmærksomme på at vi begge to tog en dyb indånding inden vi gik ind af hoveddøren, for nu vidste vi skulle ind og skælde ud. Frygteligt, at vi ikke har kunne se at det ikke var en umulig unge, men en umulig måde at tackle ham på!

Så vi besluttede i samme øjeblik vi læste dit brev at vi kun ville snakke med vores søn og slet ikke skælde ud. Selvom det kræver lidt tålmodighed, så er det bare helt vildt hvad det har gjort. Han har simpelthen været så sød og vi har hygget os så meget de seneste dage. Han er selvfølgelig ikke et dydsmønster:-) men måden vi tackler det på nu er, gør at konflikten er lynhurtigt overstået og der bliver færre af dem.

Vi er jo i virkeligheden en familie med stort overskud, med et nært og følsomt forhold til vores drenge. Vi er bare kørt ud af et helt forkert spor og det var dig der skulle åbne vores øjne.

Tusind tak, Helen! Også en hilsen fra min mand, som iøvrigt sidder med tårer i øjnene hver gang han læser svar fra dig :-)

Med venlig hilsen
En familie på fire