Brev:
Ferie uden barn?
25. februar 2013
Alder:
2 år
Ferie uden barn?
Hej Helen
Jeg ville høre om din mening om noget..
Vi har en dreng på 24 måneder, og vi er blevet inviteret med til at tage med til en storbyferie af nogle venner, som ikke har børn, om et par måneder. Og så talte vi om at tage af sted uden vores dreng, hvis vi overhovedet skal med. Min mand vil gerne, men jeg er lidt usikker, og har lidt dårlig samvittighed med at tage af sted uden ham.. men på den anden side ved jeg også godt, at vi ikke kan får noget ud af det hvis vi tager ham med, og det vil han heller ikke. Så enten tager vi af sted uden ham eller også tager vi slet ikke af sted.
Det drejer sig om 5 dage, og ved heller ikke helt om vi skal dele det lidt op så han bliver lidt hos mine forældre som han ser et par gange om ugen (han har prøvet at overnatte der nogen gange og det gik meget godt, udover sidste gang hvor han har søgt mig og har været vågen flere timer om natten.. ) og hos min svigerforældre som han også ser et par gange om ugen (men der har han ikke prøvet at overnatte).
Synes du det er en god ide at dele det op sådan, eller er det bedst at det kun er den ene der passer ham de 5 dage.. ? Om dagen tror jeg det ville gå meget godt hos begge, jeg er mere bekymret for om natten.. :) og ellers kommer han også i vuggestue som han plejer. Jeg ved at der er mange der er imod at tage på ferie uden børn, og ved heller ikke hvordan pædagogerne tager det?
Og det er vel vigtigt at sige rigtig farvel til ham, hvis det nu bliver sådan at vi skal rejse meget tidlig på dagen. Vil det så ikke være bedst at aflevere ham om aftenen dagen før, i stedet for vi bare ikke er væk om morgenen? Og hvad med når vi kommer tilbage ? Det ser ud til at vi kommer om natten, hvor han er lagt, er det bedst at de kommer med ham hos os dagen efter eller skal vi selv over og hente ham? Og hvordan vil han reagere? Og er 5 dage meget? Burde vi være væk lidt mindre.. Jeg har mange overvejelser men jeg bliver ved med at have en dårlig fornemmelse i maven selv over at tænke på det.. :)
Håber du har gode råd til mig..