Babyjogger

23. januar 2013

Alder:
5 mdr.

Babyjogger

Kære Helen

Jeg er efterhånden ved at trænge rigtig meget til at få min gamle krop tilbage og glæder mig til at kunne komme ud at løbe.

Efter at have undersøgt markedet er jeg blevet helt i tvivl om, hvornår jeg må komme min datter i sådan er køretøj.
Jeg har tænkt mig at investere i en af de dyre modeller med prima affjedring og derudover starte op med kun at løbe på asfalterede cykelstier og vente indtil der er plusgrader udenfor.

Som udgangspunkt har jeg læst, at hun må sidde i den fra hun ...

Annonce

... er 6 måneder, men jeg har til gengæld også læst, at hendes ryg først kan holde til bumpene fra løb, når hun er 8 måneder.

Min logik siger mig, at der ikke er den store forskel på bumpene i vognen fra 'rask gang' til løb, men tager jeg fejl?

Hvad skal jeg forholde mig til for at skåne hendes ryg mest muligt, når mor her savner sin træning:-)

Lige en bonusinfo: hun er fin stiv i ryggen og har fået grønt lys af lægen (til 5 måneders undersøgelse) til at sidde i højstol.

Hilsen den utålmodige:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.