Brev:
Rejs uden mulighed for lift
7. januar 2013
Alder:
8 mdr.
Rejs uden mulighed for lift
Hej Helen
Vi skal til Asien med vores dreng på 7 mdr. Når vi rejser vil han være 8 mdr, da vi skal afsted om 3 uger. Jeg har lige fået at vide fra Thai airways, som vi skal rejse med, at han er for stor til en lift der hænger på væggen.
Jeg kan se at der er skrevet lidt omkring det herinde, men for at slå det helt fast, så skal de være under 6 mdr. må ikke veje over 10 kg og må ikke være mere end 68 cm, så er de for store til liften der hænger på væggen, bare info :-)
Vi troede det bare var de 10 kg og det holder vores søn sig under, så vi blev faktisk lidt nervøse, da vi fik at vide at det ikke kunne lade sig gøre. Turen til Bangkok tager ca. 10 timer, hvor vi så har 1,5 times ventetid, hvorefter det går videre 4,5 timer til Bali. Jeg er ikke så nervøs for lufthavnen og den sidste del af turen, men godt nok de 10 timer til Bangkok. Mit store spørgsmål er om det er synd for ham? Min mand mener det grænser til børnemishandling og han vil ikke afsted, men vi har bestilt turen, så vi vil miste alle vores penge hvis vi bliver hjemme.
Vores dreng er vist lidt som alle børn, så jeg kan ikke sige han er særlig nem eller svær, bare sådan midt imellem. Han har være med derude før, da han var 3 mdr, men der skulle han jo ikke sidde hos os hele turen.
Jeg har brug for at høre en anden mening, da jeg lige nu ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Kan jeg øve med ham i forhold til at falde i søvn i mine arme? Jeg mener, vil han kunne lære det eller er det dumt? Tænkte at hvis vi tager han dyne med og putter ham, så vil han måske synes det er hyggeligt at sove sådan eller er det ønsketænkning? Normalt sover han i sin egen seng og har altid sove enten i vugge eller sin egen seng.
Hvis vi tager afsted, hvordan er det så med pool osv, må han det i den alder og hvad med brusebad?
Jeg håber du kan komme med lidt kloge ord
Med venlig hilsen
smm