Rejs uden mulighed for lift

7. januar 2013

Alder:
8 mdr.

Rejs uden mulighed for lift

Hej Helen

Vi skal til Asien med vores dreng på 7 mdr. Når vi rejser vil han være 8 mdr, da vi skal afsted om 3 uger. Jeg har lige fået at vide fra Thai airways, som vi skal rejse med, at han er for stor til en lift der hænger på væggen.

Jeg kan se at der er skrevet lidt omkring det herinde, men for at slå det helt fast, så skal de være under 6 mdr. må ikke veje over 10 kg og må ikke være mere end 68 cm, så er de for store til liften der hænger på væggen, bare info :-)

Vi troede det bare var de 10 kg og det holder vores søn sig under, så vi blev faktisk lidt nervøse, da vi fik at vide at det ikke kunne lade sig gøre. Turen til Bangkok tager ca. 10 timer, hvor vi så har 1,5 times ventetid, hvorefter det går videre 4,5 timer til Bali. Jeg er ikke så nervøs for lufthavnen og den sidste del af turen, men godt nok de 10 timer til Bangkok. Mit store spørgsmål er om det er synd for ham? Min mand mener det grænser til ...

Annonce

... børnemishandling og han vil ikke afsted, men vi har bestilt turen, så vi vil miste alle vores penge hvis vi bliver hjemme.

Vores dreng er vist lidt som alle børn, så jeg kan ikke sige han er særlig nem eller svær, bare sådan midt imellem. Han har være med derude før, da han var 3 mdr, men der skulle han jo ikke sidde hos os hele turen.

Jeg har brug for at høre en anden mening, da jeg lige nu ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Kan jeg øve med ham i forhold til at falde i søvn i mine arme? Jeg mener, vil han kunne lære det eller er det dumt? Tænkte at hvis vi tager han dyne med og putter ham, så vil han måske synes det er hyggeligt at sove sådan eller er det ønsketænkning? Normalt sover han i sin egen seng og har altid sove enten i vugge eller sin egen seng.

Hvis vi tager afsted, hvordan er det så med pool osv, må han det i den alder og hvad med brusebad?

Jeg håber du kan komme med lidt kloge ord

Med venlig hilsen
smm

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg