Sydpå om 3 uger

14. september 2012

Alder:
9 mdr.

Sydpå om 3 uger

Hej Helen!

Har skrevet til dig før for lang tid siden ang. rejse sydpå med Baby/barn. Men nu er tiden inde :-) Min søn bliver lige 10 mdr. få dage før vi skal afsted.

Mit spørgsmål til dig er:
Vi skal op kl. 3 om natten, køre kl. 4 til Billund, da vi skal være der kl. 5. vi skal flyve kl. 7.
Hvordan gør jeg lige det bedst. ??

Hans søvn rytme er typisk at han sover fra 20.30-1 der får han sutten (er næsten ikke vågen) og sover videre. Mellem 2 og 3 vågner han hvor han vil ammes ellers er der ballade. sover så videre til kl.7. af og til er han også lige vågen ved 5 tiden.
Han er jo vant til mælk ved 2-3 tiden og havregrød ved 7.30 tiden.

Har du et forslag til, hvordan jeg gør bedst i ...

Annonce

... tidsrummet fra vi står op og skal afsted. Og de to timer mellem 5 og 7 i lufthavnen. Skal jo bruge en masse tid på at tjekke ind og sikkert allerede ud i flyveren ved 6.30 tiden.

Skal jeg bare amme ham ved 3 tiden og så vendte med at give mad til kl. ca 8 i flyveren???

Synes jeg er helt lost, hvordan jeg lige håndterer det uden at stresse op og stresse ham. Han har 3 større søskende så vi er 6, der skal afsted, så der er nok at se til.
Vær sød at give mig alle de gode ideer du har. Både ang. det jeg har skrevet om og også det generelt at være i en flyver i 3.5 time. og få givet ham mad. og gode råd til turen generelt som går til Kreta:-)

Ser frem til at høre fra dig

Mange hilsener fra mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine