Brev:
På ferie?
22. august 2012
Alder:
3 år
På ferie?
Hej Helen
Jeg har læst på din side, at børn ikke har behov for at blive passet, før de selv kan bede om det, eller noget lignende.
Min søn på 2½ er begyndt at sige "jeg vil gerne hen til mormor og morfar" eller "Jeg vil køre hen til mormor og morfar. Han kan sige det, når han er glad, men også når han er rigtig ked af det. Og han siger det næsten dagligt.
Min søn er blevet passet af mine forældre og også overnattet der. Dog ikke så ofte, måske 5 til 6 gange i sit liv. Sidste gang var for ca. 1 måned siden.
Han er blevet passet, hvis vi har skulle noget, hvor børn ikke kunne deltage. Derudover har min mor passet ham 2 gange om ugen i 6 uger, da jeg skulle starte på arbejde. Han var knap 9 mdr. dengang. (herefter kunne min mand holde barsel indtil han fik sin vuggestue plads. Her var han 1 år). Denne periode har selvfølgelig også givet mormor og ham et godt forhold.
Det skal siges at min søn er rigtig glad for sine bedsteforældre og de er glade for ham. Han er også deres 1. barnebarn. Vi ser ikke hinanden hver uge, da de bor 90 km herfra. Vi ses måske 2 gange om måneden.
Mine forældre vil gerne have ham på ferie, men jeg har nok været lidt imod. Jeg har følt det var mere for deres skyld end hans. Og jeg har jo ofte læst på din side, at børn ikke har behov for at blive passet - at det er mere forældrenes behov. Jeg føler nok også, at jeg sender ham væk.
Min søn er blevet storebror for 3 måneder siden. Jeg synes, han tager det som forventet.
Mine forældre mener vidst, det ville være alle tiders mulighed for ham at komme på besøg hos dem. Her vil ham få 100 % hygge og opmærksomhed :) Og det kan jeg da til dels også godt give dem ret i. Vi har da også nok at se til herhjemme med to små. På den anden side synes jeg heller ikke, det er problem at have ham hjemme. Han er en rigtig sjov og søde dreng, som selvfølgelig godt kan blive frustreret og ulykkelig i løbet af få sekunder :)
Kunne du komme med lidt input til sagen. Beder han om ferie nu? eller er det noget andet der er på spil?
Venlig hilsen
Mor til 2