På ferie?

22. august 2012

Alder:
3 år

På ferie?

Hej Helen

Jeg har læst på din side, at børn ikke har behov for at blive passet, før de selv kan bede om det, eller noget lignende.

Min søn på 2½ er begyndt at sige "jeg vil gerne hen til mormor og morfar" eller "Jeg vil køre hen til mormor og morfar. Han kan sige det, når han er glad, men også når han er rigtig ked af det. Og han siger det næsten dagligt.

Min søn er blevet passet af mine forældre og også overnattet der. Dog ikke så ofte, måske 5 til 6 gange i sit liv. Sidste gang var for ca. 1 måned siden.

Han er blevet passet, hvis vi har skulle noget, hvor børn ikke kunne deltage. Derudover har min mor passet ham 2 gange om ugen i 6 uger, da jeg skulle starte på arbejde. Han var knap 9 mdr. dengang. (herefter kunne min mand holde barsel indtil han fik sin vuggestue plads. Her var han 1 år). Denne periode har selvfølgelig også givet mormor og ham et godt forhold.

Det skal siges at min søn er rigtig glad for sine bedsteforældre og de er glade for ham. Han er også deres 1. barnebarn. Vi ser ikke ...

Annonce

... hinanden hver uge, da de bor 90 km herfra. Vi ses måske 2 gange om måneden.

Mine forældre vil gerne have ham på ferie, men jeg har nok været lidt imod. Jeg har følt det var mere for deres skyld end hans. Og jeg har jo ofte læst på din side, at børn ikke har behov for at blive passet - at det er mere forældrenes behov. Jeg føler nok også, at jeg sender ham væk.

Min søn er blevet storebror for 3 måneder siden. Jeg synes, han tager det som forventet.

Mine forældre mener vidst, det ville være alle tiders mulighed for ham at komme på besøg hos dem. Her vil ham få 100 % hygge og opmærksomhed :) Og det kan jeg da til dels også godt give dem ret i. Vi har da også nok at se til herhjemme med to små. På den anden side synes jeg heller ikke, det er problem at have ham hjemme. Han er en rigtig sjov og søde dreng, som selvfølgelig godt kan blive frustreret og ulykkelig i løbet af få sekunder :)

Kunne du komme med lidt input til sagen. Beder han om ferie nu? eller er det noget andet der er på spil?

Venlig hilsen
Mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder