Brev:
Gider ikke at køre i bil
9. august 2012
Alder:
4 mdr.
Gider ikke at køre i bil
Hej Helen,
Vores dreng på 4 måneder HADER at køre i bil. Når man har kørt i 2 minutter begynder at klynke, efter lidt tid begynder han at skrige helt vildt. Et par gange har det været så meget at han nærmest blev blå om læberne.
Det betyder at det tager UTROLIG lang tid når man skal køre nogle steder, fordi man jo er nødt til at stoppe og trøste rigtig mange gange.
Han sidder på bagsædet, bag ved passagersædet. (af sikkerhedsmæssige årsager, og fordi man ikke kan slå airbag fra foran).
Jeg tænkte først at det måske var autostolen den var gal med. Men når man tager ham ud af bilen, og f.eks. sætter stolen med ham i, i en indkøbsvogn så er der ikke noget galt.
Vi har tonede ruder bagi, i vores bil - så der kommer ikke så meget lys ind til ham. Har overvejet at det måske kan være derfor.
Har også overvejet at han måske keder sig. Så har prøvet med alt mulig forskelligt legetøj, uden effekt.
Det hjælper en lille smule hvis man sidder på bagsædet sammen med ham. Så kan man distrahere ham en smule, og så går der længere tid før han bliver sur.
Hvad kan jeg gøre? Og er der overhovedet noget man kan gøre?
Synes det er rigtig træls, for jeg orker kun at køre 10-15 km med ham. Så der er rigtig mange ting vi må melde fra til.
Med venlig hilsen
Mie