Brev:
Autostol - skrig og skrål når han bliver træt
14. juli 2012
Alder:
6 mdr.
Autostol - skrig og skrål når han bliver træt
Kære Helen.
Har du nogle gode ideer til hvordan jeg får min søn på 6 måneder til at acceptere autostolen når han bliver (bare det mindste) træt?
Jeg kan godt distrahere ham med legetøj, sang, snak, mad, flaske osv, men når han først bliver træt skriger han helt vildt - gerne længe (er lige kommet hjem efter en "skøn" tur på 20-25 min med konstant skrigen).
I starten forsøger jeg med sang, berøring og "schh" for at få han til at falde hurtigere i søvn, men efter noget tid giver jeg ligesom op fordi det virker umuligt at trænge igennem. Idag "råbte" jeg af ham (overdøvede ham), det fik ham til at komme ud af gråden - men kun for at samle nye kræfter, så snart han opdagede det.
Det virker som om han sover når han kommer ud i den tangent, men ikke kan komme ud af gearet. Skal lige tilføje at han har et generelt problem, når han skal sove med at give slip.
Jeg synes jeg har prøvet at køre med han, både når han er træt, men også når han lige er vågnet, det er det samme hver gang.
Med venlig hilsen