Storbyferie med baby

22. februar 2012

Alder:
7 mdr.

Storbyferie med baby

Hej Helen.

Vi overvejer at tage på en forlænget weekend til Berlin og vil naturligvis tage vores snart 8 mdr. gamle søn med. Dette stiller et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med at svare på.

For det første er vi i tvivl om, om vi skal tage barne- eller klapvogn med. Der er jo visse fordele ved at tage klapvognen med, idet denne fylder mindre og er nemmere at navigerer rundt i byen. Jeg forestiller mig endvidere, at det kunne være dejligt at komme på nogle turer, hvor vi ikke nødvendigvis kommer retur til hotellet når han skal sove.

Men må han sove lurer i sin klapvogn i løbet af dagen og er det retningslinjer for, hvor længe han må sidde i ...

Annonce

... denne ad gangen (som eks. med en autostol?). Han kan sidde selv og den klapvogn vi har er en større model (ikke "parably"). Skal der evt. lægges en madras i denne hvis han skal sove der? Eller skal vi simpelthen vælge at tage barnevognen med?

Derudover tænker vi at købe en bæresele og tage med, således han en gang i mellem kan "gå" lidt med rundt i stedet for at sidde. Men det er en jungle med alle de typer af seler, er der nogen du kan anbefale? Så hvidt jeg kan se, er der nogen som kan bruges fra fødslen og andre fra senere (6-8 mdr.)...

Er der andre ting vi bør være opmærksomme på, når vi skal på storbyferie med baby?

På forhånd mange tak :o)

Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre