Brev:
Ferie og mad
20. februar 2012
Alder:
7 mdr.
Ferie og mad
Kære Helen.
Jeg har en datter på 7 måneder som vi skal på ferie med om små 2 uger.
Min datter er nu så gammel at hun får havregrød med frugtmos til morgen og kartoffel/grøntsagsmos til frokost med lidt i hånden og lige begyndt (2 dage) at supplere med små rugbrødshapser med sildepostej og leverpostej. Efter sin middagslur får hun grød (forskellige slags) med frugtmos og til aften kartoffel/grøntsagsmos med lidt kød/fisk de fleste dage. Og lidt smagsprøver fra vores tallerkener. Derudover vand af kop og bryst X 5
Mit spørgsmål går på hvad jeg gør på ferien?
Havde forestillet mig noget færdiggrød incl frugt og nogle glas mos til de første dage. Vi bor et sted med all inclusive så ville jo gerne give hende noget fra buffeten. Er der for meget salt og krydderier i alm mad til hende når det kun er 1 uge? F.eks. ris m sovs..
Er der noget jeg skal overveje i forhold til dette?
Er det vigtigt hun i denne alder for kød hver dag (også herhjemme) når hun også ammes ofte og får protein der?
Der er ca 22 grader og opvarmet pool, vi har badedragt med uvi beskyttelse og hun ligger jo ikke i solen men i klapvogn og vandet skal hun da have solcreme på ik? (mener godt de må når de er over 6 måneder)
Har du andre gode råd til ferie jeg skal have med på vejen?
Med venlig hilsen
Luise