Ferie og mad

20. februar 2012

Alder:
7 mdr.

Ferie og mad

Kære Helen.

Jeg har en datter på 7 måneder som vi skal på ferie med om små 2 uger.

Min datter er nu så gammel at hun får havregrød med frugtmos til morgen og kartoffel/grøntsagsmos til frokost med lidt i hånden og lige begyndt (2 dage) at supplere med små rugbrødshapser med sildepostej og leverpostej. Efter sin middagslur får hun grød (forskellige slags) med frugtmos og til aften kartoffel/grøntsagsmos med lidt kød/fisk de fleste dage. Og lidt smagsprøver fra vores tallerkener. Derudover vand af kop og bryst X 5

Mit spørgsmål går på hvad jeg gør på ferien?
Havde forestillet mig noget færdiggrød incl frugt og nogle glas mos til de ...

Annonce

... første dage. Vi bor et sted med all inclusive så ville jo gerne give hende noget fra buffeten. Er der for meget salt og krydderier i alm mad til hende når det kun er 1 uge? F.eks. ris m sovs..
Er der noget jeg skal overveje i forhold til dette?

Er det vigtigt hun i denne alder for kød hver dag (også herhjemme) når hun også ammes ofte og får protein der?

Der er ca 22 grader og opvarmet pool, vi har badedragt med uvi beskyttelse og hun ligger jo ikke i solen men i klapvogn og vandet skal hun da have solcreme på ik? (mener godt de må når de er over 6 måneder)

Har du andre gode råd til ferie jeg skal have med på vejen?

Med venlig hilsen
Luise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene