Pasning af baby

29. november 2011

Alder:
6 mdr.

Pasning af baby

Kære Helen.

Vi står i den situation hvor vi er i tvivl om hvor vidt vi kan tage på en ferie uden baby i 10 dage. Vores tvivl er relateret til om vores baby vil føle det bliver forladt og måske bliver mærket for livet ved denne oplevelse?

På den anden side er det meget normalt at man lader andre passe ens barn, nok mest kun for nogle timer eller en dag. Da det drejer sig en længere rejse på ca 10 dage vil det være hjælpsom med et andet syn på sagen om hvad du mener om at lade andre passe ens barn over en længere periode. ...

Annonce

...

Vores datter er på rejsetidspunktet 02. Jan 2012, 7 1/2 månede gammel og vil ikke blive ammet fra omkring midt Dec. Lige i øjeblikket er vi ved at stoppe amningen stille og roligt og skemad/flaske kører helt efter bogen.

Vores datter vil blive passet hos bedstemor som bor i et andet land. Hun har ikke været sammen med bedstemor endnu men vi planlægger at rejse 6 dage før vi selv rejser så hun får mulighed for at lære hende at kende sammen med os.

På forhånd tak for dit hjælpsomme svar,

Med venlig hilsen
den angageret far og mand

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt