Brev:
Jetlag (og en smule om putning igen)
23. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Jetlag (og en smule om putning igen)
Hej Helen
Tak for dit svar ang. putning af vores søn. Det går en del bedre, vi har i hvert fald ikke lige så mange aftener, hvor han er ked af det. Det har hjulpet en del det med at tage ham op, hvis han alligevel var for frisk til at komme i seng. Det har mest af alt givet mig en ro om, at der "er okay" at tage ham op, og starte forfra når næste søvntog kommer.
Vi skal stadig arbejde på at lære hans træthedstegn at kende. Han kan virke enormt træt og vil kun sidde og putte og falder mere eller mindre i søvn, når han bliver ammet, men så snart han bliver lagt i sengen, så går der to sekunder, så er der fest og ballade i sengen. Så vi bliver lidt "snydt" af, at vi tror han er træt, men er det så åbenbart ikke alligevel??
Jeg ville høre dig ang. jetlag. Vi skal til USA her om 10 dage, og jeg ville høre dig, hvordan vi bedst takler, at der skal vendes op og ned på døgnet? Vi skal til Florida, så der er 6 timers forskel.
Når vi kommer derover, så lander vi om natten dansk tid, men om aftenen amerikansk tid. Vi er derovre i 3 uger og ankommer i Danmark om morgenen dansk tid, dvs. om natten amerikansk tid.
Hvordan bliver vores søns rytme bedst tilpasset det nye døgn?
Med venlig hilsen
Anne