Brev:
Mor på rejse
15. august 2011
Alder:
4 år, 4 mdr.
Mor på rejse
Hej Helen.
Ja - nu skriver jeg igen. Jeg må sige at dine svar er utrolig gode, og det er skønt at have en man kan spørge om råd, når børnene er ældre..
Jeg er i den heldige situation (vil jeg mene) at jeg skal til New York med min mor (børnenes mormor) i 5 dage om 14 dage.
Hvordan forbereder jeg bedst mine piger på at de skal undværere deres mor i 5 dage? De er 21 og 52 måneder.
Deres far/min mand er selvfølgelig hjemme hos dem, men jeg fornemmer at de er meget afhængige af mig i øjeblikket, og i sær den ældste har svært ved, hvis jeg skal noget og hun ikke skal med.
Det jeg frygter er jo at hun fryser mig ude når jeg kommer tilbage, lidt som en straf for at jeg tog af sted. Jeg er allerede nu begyndt at fortælle lidt om at mormor og jeg skal på en lille ferie, hvor vi skal hen, vise hende billeder osv, men tror ikke det vil gå helt op for hende før dagen er der.
Og hvor meget forstår lillesøster?? Og hvormeget skal jeg prøve at fortælle hende?
Kærlig hilsen
Elisabeth