Mor på rejse

15. august 2011

Alder:
4 år, 4 mdr.

Mor på rejse

Hej Helen.

Ja - nu skriver jeg igen. Jeg må sige at dine svar er utrolig gode, og det er skønt at have en man kan spørge om råd, når børnene er ældre..

Jeg er i den heldige situation (vil jeg mene) at jeg skal til New York med min mor (børnenes mormor) i 5 dage om 14 dage.

Hvordan forbereder jeg bedst mine piger på at de skal undværere deres mor i 5 dage? De er 21 og 52 måneder.

Deres far/min mand er selvfølgelig hjemme hos dem, men jeg fornemmer at de er meget afhængige af mig i ...

Annonce

... øjeblikket, og i sær den ældste har svært ved, hvis jeg skal noget og hun ikke skal med.

Det jeg frygter er jo at hun fryser mig ude når jeg kommer tilbage, lidt som en straf for at jeg tog af sted. Jeg er allerede nu begyndt at fortælle lidt om at mormor og jeg skal på en lille ferie, hvor vi skal hen, vise hende billeder osv, men tror ikke det vil gå helt op for hende før dagen er der.

Og hvor meget forstår lillesøster?? Og hvormeget skal jeg prøve at fortælle hende?

Kærlig hilsen
Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!