Brev:
Rejse væk fra mor
14. august 2011
Alder:
8 mdr.
Rejse væk fra mor
Hej Helen.
jeg skriver til dig igen, fordi jeg har fået en lille ny bekymring, som jeg har rigtig meget brug for at høre din mening om.
Min lille pige er nu 8 1/2 mdr gammel, og suser rundt i hele huset og haven - enten ved at kravle eller gå med mig eller far i hånden. Hun spiser fint - grød og rugbrød og grøntsager, fisk og kød osv. Hun er nysgerrig og glad, har fået fire tænder og elsker selskab særligt af andre børn, og helst hendes storebror. Om aftenen bliver hun ammet i søvn. Hun tog en kort overgang flaske her, men blev pludselig meget sur på den ... - tager nu gerne flaske i løbet af dagen og om natten, hvis hun er sulten. Men altså ikke ved puttetid, hvis hun overhovedet kan blive fri. Hun protesterer temmelig voldsomt, hvis den bliver præsenteret på det tidspunkt.
Nu er det hendes far, der er hjemme på orlov med hende, mens jeg er på arbejde. Og det går rigtig fint med dem begge to. Min lille bekymring, som jeg gerne vil høre din mening om, drejer sig om at min mand har snakket om at han gerne ville tage en tre dages tid op og besøge sine forældre sammen med vores lille pige. De bor temmelig langt væk, så det kan ikke lade sig gøre at besøge dem uden at overnatte der. Vi har besøgt dem før sammen med begge børn og sovet der allesammen, og det gik fint nok. Min mand har gjort det samme med vores ældste barn, men da var han godt 1 år, før de tog afsted sammen alene uden mor.
Det jeg er bekymret for er følgende:
- er min lille pige klar til at være væk fra mig så længe (eller er det bare mig der får en moderlig stikken i hjertet)?
- hvordan skal det gå med at få hende puttet uden amning, bliver hun så helt traumatiseret over det at skulle i seng - eller skal jeg se det som en oplagt mulighed for at lægge den amning på hylden - det har jeg, som du ved, intet imod? (og jeg ville heller ikke protestere over at få hele min nattesøvn et par nætter i træk ; ))
Min mand mener ikke at det er en god ide, at vi alle tager derop over en weekend, det bliver for stressende, syntes han. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret. Det virker som om det er vigtigt for ham og hans forældre, at han kommer op til dem istedet for at de besøger os. Og jeg tror også at det har noget at gøre med, at han gerne vil have hende for sig selv med sine forældre. Det forstår jeg også godt, det skal der selvfølgelig være plads til.
Men skal jeg alligevel insisterer på, at de jo kan komme på besøg hos os istedet? Hans forældre arbejder ikke længere, så det er ikke noget problem på den måde. Og det er jo ikke vores datters behov at komme op til farmor og farfar - eller er det?
Jeg håber, at du kan hjælpe mig ud af mit lille dilemma.
mange hilsner,
Ida's mor