Bæresele - hvor længe ad gangen

15. april 2011

Alder:
7 mdr.

Bæresele - hvor længe ad gangen

Hej Helen,

Tak for dit svar ang. tandbørstning. Nu er jeg her igen med et andet spørgsmål.

Vi ska på ferie og vil gerne have mulighed for at gå nogle ture med vores datter i bæresele. Hun er 7 1/2 måned gammel har og elsker at sidde i selen og opleve verden derfra. Vi har en sele af mærket cybex 2 go hvor hun både kan sidde i selen på ryggen af os og omme på maven.

Jeg har oplevet at hun faktisk faldt i søvn omme på ryggen af mig, og sov rigtig tungt og så ud til at have det rart. Hendes hoved ...

Annonce

... støttede ind mod kanten af selen, så det hang ikke og dinglede selvom hun var afslappet.

Selen har god støtte til nakke og er blød og godt polstret.
Men er det ok at hun ligefrem falder i søvn i selen når vi er ude at gå tur? Og hvor længe må hun sidde i den ad gangen?

Hun er normalt udviklet motorisk. Kan sidde selv og holder sit hoved fint.

Kan vi med god samvittighed tage på ferie og putte hende om på ryggen og gå tur? Og er det ok hvis hun tager en lur undervejs?

Med venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder