Brev:
Bæresele - hvor længe ad gangen
15. april 2011
Alder:
7 mdr.
Bæresele - hvor længe ad gangen
Hej Helen,
Tak for dit svar ang. tandbørstning. Nu er jeg her igen med et andet spørgsmål.
Vi ska på ferie og vil gerne have mulighed for at gå nogle ture med vores datter i bæresele. Hun er 7 1/2 måned gammel har og elsker at sidde i selen og opleve verden derfra. Vi har en sele af mærket cybex 2 go hvor hun både kan sidde i selen på ryggen af os og omme på maven.
Jeg har oplevet at hun faktisk faldt i søvn omme på ryggen af mig, og sov rigtig tungt og så ud til at have det rart. Hendes hoved støttede ind mod kanten af selen, så det hang ikke og dinglede selvom hun var afslappet.
Selen har god støtte til nakke og er blød og godt polstret.
Men er det ok at hun ligefrem falder i søvn i selen når vi er ude at gå tur? Og hvor længe må hun sidde i den ad gangen?
Hun er normalt udviklet motorisk. Kan sidde selv og holder sit hoved fint.
Kan vi med god samvittighed tage på ferie og putte hende om på ryggen og gå tur? Og er det ok hvis hun tager en lur undervejs?
Med venlig hilsen
Lene