Rejse og autostol

12. april 2011

Alder:
2 år, 2 mdr.

Rejse og autostol

Hej Helen

Jeg har gennem de sidste 26 måneder ofte haft et brev parat til dig, men har endnu ikke benyttet mig af din service og sendt det, da jeg som oftest har nået at finde svaret på mine bekymringer/tvivl på dit site -tusinde tak for det:-)

Men men, nu står vi i en lidt skæv situation og jeg tænkte at jeg kunne rådføre mig med dig..

Vi rejser til Afrika med vores skønne Emil på 26 måneder på torsdag. Vi skal ned på et luksus-resort i første halvdel af ferien og videre til et nyt luksus-resort i Sun City derefter. Så det er ikke så meget forholdene jeg funderer over, er sikker på det er meget fint fint.. :-)

MEN, vi flyver til Johannesburg og skal så derfra køre i en 8 pers. minibus/Van i ca. 3 timer ud til lodgen og igen senere på ferien kører vi jo så til Sun city i samme bus i 3 timer og endelig igen fra Sun city til Johannesburg i 2 timer i en ny minibus/van.. Vi er ialt 4 voksne og 3 børn; 2 på 26 måneder og en på 4 år.

SÅ, nu går mine tanker på: Det er ikke muligt at låne/leje autostole dernede, da de simpelthen ikke rigtig anvender det! ...

Annonce

... Bussen/van er en bil af høj standard, så det er ikke smadrede kasser vi kører rundt i og jeg kan tydeligt fornemme, at de synes det her autostol issue, er lidt noget pjat. Men jeg er simpelthen i tvivl om hvorvidt, at vi burde slæbe vores egne autostole med derned?

Det drejer sig om de her 3 køreture af nogle timers varighed hvor børnene skal sidde i bilen - enten på skødet af os, på et sæde selv, eller i deres autostole. Jeg ved at herhjemme kører de jo også i store busser med vuggestuen uden autostole osv, og at det jo også er en anden trafik dernede, end hvis vi kørte rundt midt inde i Paris osv..

Men, er stadig i tvivl, er det for uforsvarligt at lade autostolene blive hjemme?

- Emil og det andet barn på 2, er lige blevet målt til 83 cm, hvis det hjælper dig i nogen retning;-0

Glæder mig meget til at høre dine tanker omkring dette;-)

- og hvis du lige sidder og brænder med en eller anden bonus-info omkring at skulle rejse i 24 timer med to små på den størrelse, så vil det også blive modtaget med kyshånd;-)

Mange tak på forhånd,
Jannie:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder