Brev:
Rejse og autostol
12. april 2011
Alder:
2 år, 2 mdr.
Rejse og autostol
Hej Helen
Jeg har gennem de sidste 26 måneder ofte haft et brev parat til dig, men har endnu ikke benyttet mig af din service og sendt det, da jeg som oftest har nået at finde svaret på mine bekymringer/tvivl på dit site -tusinde tak for det:-)
Men men, nu står vi i en lidt skæv situation og jeg tænkte at jeg kunne rådføre mig med dig..
Vi rejser til Afrika med vores skønne Emil på 26 måneder på torsdag. Vi skal ned på et luksus-resort i første halvdel af ferien og videre til et nyt luksus-resort i Sun City derefter. Så det er ikke så meget forholdene jeg funderer over, er sikker på det er meget fint fint.. :-)
MEN, vi flyver til Johannesburg og skal så derfra køre i en 8 pers. minibus/Van i ca. 3 timer ud til lodgen og igen senere på ferien kører vi jo så til Sun city i samme bus i 3 timer og endelig igen fra Sun city til Johannesburg i 2 timer i en ny minibus/van.. Vi er ialt 4 voksne og 3 børn; 2 på 26 måneder og en på 4 år.
SÅ, nu går mine tanker på: Det er ikke muligt at låne/leje autostole dernede, da de simpelthen ikke rigtig anvender det! Bussen/van er en bil af høj standard, så det er ikke smadrede kasser vi kører rundt i og jeg kan tydeligt fornemme, at de synes det her autostol issue, er lidt noget pjat. Men jeg er simpelthen i tvivl om hvorvidt, at vi burde slæbe vores egne autostole med derned?
Det drejer sig om de her 3 køreture af nogle timers varighed hvor børnene skal sidde i bilen - enten på skødet af os, på et sæde selv, eller i deres autostole. Jeg ved at herhjemme kører de jo også i store busser med vuggestuen uden autostole osv, og at det jo også er en anden trafik dernede, end hvis vi kørte rundt midt inde i Paris osv..
Men, er stadig i tvivl, er det for uforsvarligt at lade autostolene blive hjemme?
- Emil og det andet barn på 2, er lige blevet målt til 83 cm, hvis det hjælper dig i nogen retning;-0
Glæder mig meget til at høre dine tanker omkring dette;-)
- og hvis du lige sidder og brænder med en eller anden bonus-info omkring at skulle rejse i 24 timer med to små på den størrelse, så vil det også blive modtaget med kyshånd;-)
Mange tak på forhånd,
Jannie:-)