På ferie med en 2,5 årig

3. februar 2011

Alder:
2 år, 6 mdr.

På ferie med en 2,5 årig

Hej Helen

Vi har booket en tur til Californien om 2 måneder for mor, far og vores datter. Vi skal være afsted i 14 dage og har valgt kortest mulige flyafgange og med kun 1 stop. Vi har familie, som vi også vil besøge derovre og ellers udforske området. Mor og far har været der flere gange. Vi har valgt at minimere vores antal af steder at bo til 4 steder på 14 dage.

Hvilke tips har du til den lange flyveture? Har du nogle gode råd til en ferie, hvor man ikke bare bor det samme sted hele tiden? Mor er selvfølgelig blevet lidt nervøs, efter rejsen er bestilt :-) Måske også på grund af flere kommentarer som: "Hvordan I da flyve så langt væk med sådan et lille barn?". Men vi har altid rejst meget både ...

Annonce

... privat og med arbejde, så det synes jeg også, at hun skal vendes til. At få set noget af verden og få nogle gode oplevelser sammen.

Jf. mit sidste brev omk. at hun ville have ble på i bad, så er det heldigvis gået i sig selv igen. Vi valgte, at holde fast på at bleen skulle af, hvilket resulterede i 3 gange med skrig og skrål, men masser af positiv opmuntring fra os. Så nu er hun kommet ud med en overbevisning om, at hun faktisk godt selv kan styre det. Det har bevirket, at hun er begyndt at tisse og lave stort på toilettet både herhjemme og ved dagplejeren. Det er ikke hver dag, men en god start. Bare lige en lille opfølgning på det seneste brev.

Venlig hilsen

Forældrene som glæder sig til varmen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren