Brev:
Cykler
21. januar 2011
Alder:
2 år, 4 mdr.
Cykler
Kære Helen!
Kom til at tænke på, hvornår man typisk begynder at cykle på trehjulet cykel? Vores søn er aldrig blevet helt vild med eller særligt god til at køre på scooter. Han ser ud til gerne at ville men har haft tendens til at give op, så snart det ikke lige gik, som han ønskede det. Han har også altid virket lidt bange for at ”miste jordforbindelsen”.(Vil dog gerne rutsje og kravler gerne op på møbler og hopper ned).
Er det ”dumt” at prøve trehjulet cykel, inden han mestrer scooteren? Vi vil være kede af at give ham en dårlig oplevelse med det. Han har det jo med meget hurtigt at blive meget ked af det og vred, når tingene ikke lykkes. Og så bliver han let bange. Det spænder lidt ben for ham engang imellem i forhold til at mestre nye ting.
Han er ellers dygtig nok motorisk. Elsker at løbe og hoppe.
Jeg ved, at mange er glade for løbecykler, men jeg forestiller mig, at en trehjulet cykel vil føles mere tryg for ham, fordi han ikke skal balancere. Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
en mor