Brev:
Far skal væk i 4 uger
6. november 2010
Alder:
9 mdr.
Far skal væk i 4 uger
Kære Helen
Ja, jeg vender allerede tilbage igen, for går og tænker på hvordan det skal gå med vores dejlige lille søn, når hans far snart skal rejse 4 uger laaangt væk med jobbet.
Han har prøvet at forhandle perioden kortere, men det var umuligt - alternativet var at sige op, hvilket desværre ikke er økonomisk muligt for os!
Vores søn vil være næsten 10 mnd når far rejser. Det er jo hårdt for far - og for mig - at han skal være så længe væk, men værst er det jo for den lille, som er meget knyttet til farmand.
Er der nogen strategier vi kan bruge for at mindske hans savn - vil det fx hjælpe at høre fars stemme på tlf eller skype, eller vil det bare forvirre ham mere? Hvad kan han mon forstå? Og tror du han vil glemme sin far helt?
Jeg har tænkt på at flytte ud til mine forældre i perioden, hvilket de meget gerne vil at vi gør - dels for at få hjælp, dels for at de kan hjælpe med at fylde fars plads ud, så hverdagen ikke føles så tom i tosomheden :-)
Hvad tænker du om det her? nogle råd?
Kærlig hilsen
Græsenken