Cykle

27. august 2010

Alder:
6 mdr.

Cykle

Kære Helen

For at få dagen til at hænge bedre sammen hos os, ser jeg meget frem til at kunne få villads bagpå min cykel. Som det er nu går jeg med barnevognen og Elias cykler. Det tager 30 min hver vej. Det vil sige to timer hverdag, hvor villads er i barnevognen. Nogen gange er det fint, han enten sover eller er optaget af at kigge rundt. Andre gange tænker jeg at vi begge kunne bruge tiden bedre. Elias er også træt af at vente på os hele tiden;.)

Så jo før jo bedre, men vil selvfølgelig ikke gøre det før Villads er klar.

Villads sidder selv uden ...

Annonce

... støtte og har gjort de en månedes tid. Han vælter sig også frem og i kravlestilling, men "splatter" ud efter lidt tid. Han vende rundt begge veje. Han er lige nu meget optaget af at komme op at stå og forsøge på det i barnevognen eller ved legetøjskassen. Villads kryber lidt frem ved at skubbe numsen op.
I maveliggende løfter han sig højt op kortvarigt på strækte arme, men han bryder sig ikke meget om at ligge sådan og bliver sur og vender rundt.

Ved at man siger ca. 9 mrd. Men kunne det lyde til at han snart er klar eller er det bedst at vente.

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor