Ferie og bekymringer

25. april 2010

Alder:
9 mdr.

Ferie og bekymringer

Hej Helen.

Vi overvejer meget at rejse til Mallorca om en god måneds tid, hvor vores søn vil være 11 måneder. Vi har altid rejst meget, og jeg har også altid sagt, at det at få børn ikke skulle holde os tilbage fra at tage på ferie – dog en helt anden slags ferie end hvad vi har været vant til førhen.

Men nu hvor beslutningen skal tages om hvorvidt vi skal tage af sted eller ej, er jeg godt nok blevet noget pylret og utryg ved det. Det skyldes hovedsagligt, at vi havde en rigtig grim oplevelse for et par uger siden, hvor han havde høj feber og endte med at være ukontaktbar i en halv time, hvorfor jeg ringede 112, og vi blev akut kørt på børneafdelingen.

Lægerne mener han havde feberkramper (dog uden krampetrækninger), og jeg ved jo godt, at det i sig selv ikke er farligt, men jeg er helt sikker på at denne episode har gjort mig meget utryg ved at skulle rejse med ham. Jeg tænker hele tiden, hvor langt der er til et sygehus, og hvor hurtigt en ambulance vil kunne komme frem, hvilket nok er ret fjollet at tænke over. Det sted vi ville skulle bo ligger et stykke fra de større byer (min. en times kørsel), men jeg ved, ...

Annonce

... at der er en læge ca. 10 km fra hotellet i tilfælde af, at der skulle ske noget.

Efter hans feberkrampeanfald kom han sig fint, men han er nu gået hen og er blevet meget forkølet og hoster meget. Han startede i dagpleje for tre uger siden, så jeg tænker at hans hyppige sygdom på det seneste skyldes dagplejestart, men er det noget vi også bør tænke ind i en evt. ferie, for det kan jo sagtens tænkes, at han stadig er en del småsyg om en måneds tid?

Jeg ved egentlig ikke helt, hvad jeg forventer, du skal svare mig, men jeg vil gerne høre, hvad du tænker om mine bekymringer; om du mener, der reelt er nogen grund til at være bekymret, når nu lægerne konstaterede at det blot var feberkramper han havde (der blev taget en masse prøver, som ikke viste noget særligt), eller om jeg lige må slappe lidt af og stole på at det nok skal gå – det gør det jo for mange andre familier med små børn.

En anden ting i den her forbindelse: hvis vi nu vælger at tage af sted, vil du så mene, at det vil være klogt at få hans 12 mdr. vaccination inden, selvom han ikke er et år endnu?

Mange hilsner fra
en mor som nok bekymrer sig alt for meget

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder