Er hans luftveje belastede?

22. juli 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Er hans luftveje belastede?

Hej Helen,

Vores søn på 1 md virker sund og rask på næsten alle områder. Han spiser godt, har taget 1,5 kg på siden fødslen og er opmærksom og nysgerrig når han er vågen.

Min bekymring ligger i, at han har meget slim i halsen, som generer ham, da han ikke er i stand til at hoste det op og derfor ligger og rømmer sig i mange timer, mest om natten. Rømningen lyder meget voldsom og efterhånden tror jeg også det generer hans bronkier og må gøre ondt i halsen. Han kæmper også meget med luft i tarmene, og kan sætte i pludselige skrig af smerte lige inden en prut når frem. Han presser enormt meget for at få luften ud, men det lykkes kun sjældent for ham uden hjælp, så jeg er begyndt at lægge ham på siden lidt tid, så kommer det nemmere ud.

Vi har givet ham Mylicon dråber som får ham til at falde lidt til ro og gør at han kan sove, men ...

Annonce

... jeg bryder mig ikke om at proppe ham med ting hvis de ikke hjælper på sigt. Han har også været til zoneterapi, da vi havde en mistanke om kolik, men jeg synes heller ikke det har hjulpet ham. Min egen læge vil ikke suge ham for slim, og siger at rømningen går over, men jeg har meget svært ved at slå mig til tåls med hendes forklaringer. Hvad kan du foreslå?

Jeg har desuden opdaget en blære på hans ryg som er fyldt med betændelse. Den er pt ca 3 mm i diameter. Efter et par dage er der nu kommet en mere lige ved siden af. Igen har min læge sagt at jeg bare skal lade den være, men i takt med at de vokser, må de da også blive generende at ligge på? Må jeg ikke prikke hul på dem så betændelsen kommer ud, og derefter holde dem rene med desinfiscerende sæbe og evt bakteriedræbende creme?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Ann Mari

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet