Brev:
Er hans luftveje belastede?
22. juli 2008
Alder:
1 mdr.
Er hans luftveje belastede?
Hej Helen,
Vores søn på 1 md virker sund og rask på næsten alle områder. Han spiser godt, har taget 1,5 kg på siden fødslen og er opmærksom og nysgerrig når han er vågen.
Min bekymring ligger i, at han har meget slim i halsen, som generer ham, da han ikke er i stand til at hoste det op og derfor ligger og rømmer sig i mange timer, mest om natten. Rømningen lyder meget voldsom og efterhånden tror jeg også det generer hans bronkier og må gøre ondt i halsen. Han kæmper også meget med luft i tarmene, og kan sætte i pludselige skrig af smerte lige inden en prut når frem. Han presser enormt meget for at få luften ud, men det lykkes kun sjældent for ham uden hjælp, så jeg er begyndt at lægge ham på siden lidt tid, så kommer det nemmere ud.
Vi har givet ham Mylicon dråber som får ham til at falde lidt til ro og gør at han kan sove, men jeg bryder mig ikke om at proppe ham med ting hvis de ikke hjælper på sigt. Han har også været til zoneterapi, da vi havde en mistanke om kolik, men jeg synes heller ikke det har hjulpet ham. Min egen læge vil ikke suge ham for slim, og siger at rømningen går over, men jeg har meget svært ved at slå mig til tåls med hendes forklaringer. Hvad kan du foreslå?
Jeg har desuden opdaget en blære på hans ryg som er fyldt med betændelse. Den er pt ca 3 mm i diameter. Efter et par dage er der nu kommet en mere lige ved siden af. Igen har min læge sagt at jeg bare skal lade den være, men i takt med at de vokser, må de da også blive generende at ligge på? Må jeg ikke prikke hul på dem så betændelsen kommer ud, og derefter holde dem rene med desinfiscerende sæbe og evt bakteriedræbende creme?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Ann Mari