Brev:
Opgivende... Suk... Hele tiden syg
12. juni 2008
Alder:
10 mdr.
Opgivende... Suk... Hele tiden syg
Hej Helen.
Skriver mest til dig denne gang, for at få luft. Sofia har siden det sidste brev igen har høj feber et par gange. Og meget slem hoste. Har det godt nogle dage, og så vender det hele tilbage igen.
Jeg føler ikke de læger vi har haft kontakt med, hører hvad det er jeg siger ...
Det kan da ikke passe at en pige på 10½ mdr, skal have det såden, uden der er et eller andet galt!
Vi får at vide hele tiden, at det bare er en virus, og det snart går over. Ja, alt det her har så varet siden sidst i april... Og ærligt, jeg orker snart ikke mere.
Måske fordi jeg er alene med hende, men ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Er startet på arbejde igen, og har allerede haft 3 fraværs dage..
Det er hårdt og jeg opgir snart... Jeg er i dårlig humør, er træt og det værste er, at min tålmodighed er faktisk væk. Og ærlig, har skældt hende ud en gang, hvor hun ihvertfald ikke fortjente det. Hvilket resulteret i 2 timers gråd fra min side.
Siden den 26/3 har hun kun taget 200g på og er ikke vokset i længden. Min læge slår det bare hen og siger det er normalt.
Hun spiser faktisk ingenting, og er i de sidste dage begyndt at afvise flasken. Hvilket gir meget store problemer med at få hende til at sove. (Det har hun jo aldrig været god til, altså at sove).
Når hun endelig er i dagpleje, så kan hun fint sove, men hun næsten hverken spiser eller drikker der. Men er altid i godt humør deromme, og virker ellers til at trives der.
Jeg er i vildrede mht mad. Hun spiser kun et par mundfulde ved hvert måltid. Og det kan man jo hverken leve eller dø af...
Må indrømme at jeg de sidste dage har presset hende til at spise bare lidt. Hvilket hun selvfølgelig ikke er glad for, og jeg ved det er forkert. Men kan ikke bære at hun ingen mad får. Tror hun kan gå en hel dag uden noget.
Er der mig, som bare er en overpyldret mor. Og skal jeg bare tage let på det at hun har feber hele tiden og ikke vil spise.... Og håbe på, at vores normale liv engang komer tilbage? Kan næsten ikke huske hvordan det er.
Jeg er bange for, at hun går i stå udviklingsmæssigt pga af alt det sygdom.
Et meget rodet brev, men kan mærke at det gav lidt luft, at få det skrevet....
Mange trætte hilsner
Sofia og Maria