Opgivende... Suk... Hele tiden syg

12. juni 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Opgivende... Suk... Hele tiden syg

Hej Helen.

Skriver mest til dig denne gang, for at få luft. Sofia har siden det sidste brev igen har høj feber et par gange. Og meget slem hoste. Har det godt nogle dage, og så vender det hele tilbage igen.

Jeg føler ikke de læger vi har haft kontakt med, hører hvad det er jeg siger ...
Det kan da ikke passe at en pige på 10½ mdr, skal have det såden, uden der er et eller andet galt!

Vi får at vide hele tiden, at det bare er en virus, og det snart går over. Ja, alt det her har så varet siden sidst i april... Og ærligt, jeg orker snart ikke mere.
Måske fordi jeg er alene med hende, men ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Er startet på arbejde igen, og har allerede haft 3 fraværs dage..

Det er hårdt og jeg opgir snart... Jeg er i dårlig humør, er træt og det værste er, at min tålmodighed er faktisk væk. Og ærlig, har skældt hende ud en gang, hvor hun ihvertfald ikke fortjente det. Hvilket resulteret i 2 timers gråd fra min side.

Siden den 26/3 har hun kun taget 200g på og er ikke vokset i længden. Min læge slår det bare hen og siger det er normalt.
Hun spiser faktisk ...

Annonce

... ingenting, og er i de sidste dage begyndt at afvise flasken. Hvilket gir meget store problemer med at få hende til at sove. (Det har hun jo aldrig været god til, altså at sove).
Når hun endelig er i dagpleje, så kan hun fint sove, men hun næsten hverken spiser eller drikker der. Men er altid i godt humør deromme, og virker ellers til at trives der.

Jeg er i vildrede mht mad. Hun spiser kun et par mundfulde ved hvert måltid. Og det kan man jo hverken leve eller dø af...
Må indrømme at jeg de sidste dage har presset hende til at spise bare lidt. Hvilket hun selvfølgelig ikke er glad for, og jeg ved det er forkert. Men kan ikke bære at hun ingen mad får. Tror hun kan gå en hel dag uden noget.

Er der mig, som bare er en overpyldret mor. Og skal jeg bare tage let på det at hun har feber hele tiden og ikke vil spise.... Og håbe på, at vores normale liv engang komer tilbage? Kan næsten ikke huske hvordan det er.
Jeg er bange for, at hun går i stå udviklingsmæssigt pga af alt det sygdom.

Et meget rodet brev, men kan mærke at det gav lidt luft, at få det skrevet....

Mange trætte hilsner
Sofia og Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig